×
×

بعد از انتشار آلبوم «چراغ افروخته»‌

  • کد نوشته: 180891
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۸ام خرداد ۱۳۹۷
  • ۰
  • «علی اکبر شکارچی» – آهنگساز و نوازنده‌ی برجسته‌ی کمانچه- مشغول نگارش متدی جدید برای این ساز است که به گفته‌ی خودش با موسیقی دستگاهی ایران، ارتباطی نزدیک‌تر دارد. او همچنین با همراهی تعدادی از کمانچه‌نوازانِ لرستان، مشغولِ ضبط تعدادی از قطعات بومی این شهر است که در بخشی از آن از حضورِ نوازندگان مطرح لرستان […]

    بعد از انتشار آلبوم «چراغ افروخته»‌
  • «علی اکبر شکارچی» – آهنگساز و نوازنده‌ی برجسته‌ی کمانچه- مشغول نگارش متدی جدید برای این ساز است که به گفته‌ی خودش با موسیقی دستگاهی ایران، ارتباطی نزدیک‌تر دارد. او همچنین با همراهی تعدادی از کمانچه‌نوازانِ لرستان، مشغولِ ضبط تعدادی از قطعات بومی این شهر است که در بخشی از آن از حضورِ نوازندگان مطرح لرستان چون فرج علی‌پور نیز بهره می‌گیرد.

    از آخرین آثار «شکارچی» می‌توان به «چراغ افروخته» اشاره کرد؛ این آلبوم بر اساس ردیف میرزا عبدالله به روایت نورعلی خان برومند است که با اجرای این نوازنده‌ی کمانچه و برای نخستین بار به صورت تصویری برای ساز کمانچه ضبط و منتشر شده است.

    «على‌اکبر شکارچى» نواختن کمانچه را از کودکى تحت تأثیر نوازندگان محلى آغاز کرد و در سال ١٣۵٠ از دانشکده هنرهاى زیبا فارغ‌التحصیل شد. او به منظور فراگیرى ردیفهاى آوازى و قطعات ضربى از محضر استادان داریوش صفوت، علی اصغر بهاری، نورعلىخان برومند، محمود کریمى، یوسف فروتن، سعید هرمزى و جلال ذوالفنون بهره برد.

    آلبوم‌های خلق لر، جرس، کوهسار، بیست ترانه کهن لرى، کاروانه، خونین شهر، ایل بانگ  و  کارهاى پژوهشى  آلبوم ردیف میرزاعبدالله  با کمانچه، موسیقى فیلم خون بس ، عاشقانه، خواب شقایق  با همنوازى تنبک آساره شکارچى از جمله آثار و فعالیت‌های هنری استاد شکارچی است .

    https://musiceiranian.ir/?p=180891
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *