×
×

تمرکز روی معماری اسلامی

  • کد نوشته: 179950
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۲۳ام اردیبهشت ۱۳۹۷
  • ۰
  • آهنگساز، رهبر و نوازنده آنسامبل هنر معاصر تهران در تشریح فعالیت های این گروه از جزییات پروژه «مانیفست» که چندی پیش در خانه هنرمندان ایران برگزارشد، سخن گفت. سیامک فلاحی آهنگساز، رهبر ارکستر و نوازنده آنسامبل «هنر معاصر تهران» به خبرنگار مهر گفت: پس از چندین سال تحقیق و پژوهش در زمینه موسیقی آنسامبل هنر […]

    تمرکز روی معماری اسلامی
  • آهنگساز، رهبر و نوازنده آنسامبل هنر معاصر تهران در تشریح فعالیت های این گروه از جزییات پروژه «مانیفست» که چندی پیش در خانه هنرمندان ایران برگزارشد، سخن گفت.

    سیامک فلاحی آهنگساز، رهبر ارکستر و نوازنده آنسامبل «هنر معاصر تهران» به خبرنگار مهر گفت: پس از چندین سال تحقیق و پژوهش در زمینه موسیقی آنسامبل هنر معاصر تهران را در سال ۹۶ تاسیس کردیم . ایده تشکیل گروهی که به طور حرفه ای و متمرکز به مطالعه و اجرای آثار موسیقی مدرن بپردازد پس از آن شکل گرفت که متوجه فقدان مرجعی معتبر در موسیقی معاصر ایران شدیم. ما بر این باوریم که فقدان چنین مرجعی علیرغم فعالیت عده قابل توجهی از موسیقیدانان در حوزه موسیقی مدرن از آن روست که این جریان نوین موسیقی متاسفانه در کشور ما جدی گرفته نشده است.

    وی ادامه داد: چنین موضوعاتی که به آن اشاره کردم نتیجه چندین سال پژوهش از آثار دوره های مختلف موسیقی و هنرهای دیگر است. ما تلاش داریم با مطالعه و تامل بر دیگر هنرها جنبه های نهفته صدا و شنیدن را کشف کنیم همچنین با توجه به نگرش هنری و تجربه فردی‌ام در آهنگسازی و پروسه خلق آثار موسیقایی و هنری به این نتیجه رسیدم که هنرمند نیازمند کسب تجربه‌ شخصی از مفهوم هنر است.

    این هنرمند درباره پروژه «مانیفست هنری» آنسامبل هنر معاصر تهران گفت: مانیفست هنری نشر یک نوع اعلامیه عمومی از یک هدف خاص و ویژه است که حتی می‌تواند انگیزه، نگرش و یا دیدگاه هنری هنرمند را در بر بگیرد. این پروژه در واقع ابزاری برای ثبت ایده هنرمند یا یک گروه هنری بوده و اکنون برای اولین بار در کشورمان است که یک گروه موسیقی با نگرش آهنگسازی پست مدرن و در راستای تحکیم بخشیدن به تفکر، مانیفستی ارایه می‌کند.

    فلاحی در پایان توضیح داد: این مانیفست با کمک جمعی متشکل از هشتاد نفر از هنرمندان فعال از جمله آهنگسازانی چون نادر مشایخی، ارسلان عابدیان و همچنین نوازندگان و خوانندگان مطرح موسیقی معاصر و اصیل ایرانی با مدیریت هنری بنده با تمرکز بر آکوستیک معماری اماکن مذهبی اسلامی با عنوان ‌صدا و تفسیر زمان ارایه شده است. ما در این چارچوب کوشیده ایم تعریفی از موسیقی و نگرش فردی آهنگسازی خود مطرح کنیم که امیدوارم بتواند مورد توجه مخاطبان قرار گیرد.

    تازه ترین کنسرت آنسامبل «هنر معاصر تهران» اردیبهشت ماه امسال با تمرکز روی پروژه «مانیفست» به رهبری سیامک فلاحی در تالار استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر برگزار شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=179950
       
    برچسب ها سیامک فلاحی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *