×
×

نوشته حجت عبدی

  • کد نوشته: 179805
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۲۲ام اردیبهشت ۱۳۹۷
  • ۰
  • کتاب «ردیف موسیقی آوازی ایران» نوشته حجت عبدی نویسنده و مدرس موسیقی در برنامه تجلیل از حسن گلپایگانی و با حضور این مدرس قدیمی و پیشکسوتان هنر آواز رونمایی خواهد شد.

    نوشته حجت عبدی
  • کتاب «ردیف موسیقی آوازی ایران» نوشته حجت عبدی نویسنده و مدرس موسیقی در برنامه تجلیل از حسن گلپایگانی و با حضور این مدرس قدیمی و پیشکسوتان هنر آواز رونمایی خواهد شد.

    به گزارش خبرنگار مهر، در مقدمه کتاب می‌خوانیم: «چند سال قبل مجموعه آلبومی که ماحصل سال‌ها تجربه و مهارت استاد حسن گلپایگانی در زمینه آواز و ردیف آوازی به روایت ایشان بود به بازار آمد که ردیف جامعی است و می‌تواند به عنوان منبعی موثق مورد استفاده اهالی موسیقی قرار گیرد. بنده به عنوان یکی از هنرآموزان استاد، کتابی را که هم‌اینک در اختیار علاقمندان به هنر و موسیقی قرار می‌گیرد، فراهم آورده‌ام که حاوی اشعار مجموعه فوق‌الذکر و توضیحات فنی لازم در خصوص گوشه‌های آوازی، وجه تسمیه و… آنهاست». در واقع کتاب به عنوان منبعی تکمیلی جهت یادگیری ردیف روایت‌شده صوتی توسط حسن گلپایگانی دربردارنده اشعار گوشه‌های آوازی و برخی داده‌های مفید دیگر است.

    کتاب «ردیف موسیقی آوازی ایران» به صورت ناشر-مولف، منتشر شده و لیلا موسوی ویراستار آن بوده است. از حجت عبدی (متولد ۱۳۵۶ رشت) مترجم و نویسنده، تاکنون آثار همچون (ترجمه) روش متقاعدسازی، کتاب کارشناسی ارشد هنر- آموزش مقدماتی ساز سنتور به چاپ رسیده و ردیف موسیقی آوازی ایران به روایت استاد حسن گلپایگانی چهارمین کتاب اوست.

    عبدی فراگیری موسیقی را با ساز سنتور نزد اساتید محمدرضا گلی – محمود بامداد (از شاگردان استاد میلاد کیایی) شروع کرد. سپس ردیف آوازی را نزد رضا بهادری (از شاگردان استاد محسن کرامتی) آموخت. در ادامه به کلاس استاد حسن گلپایگانی راه یافت که این مهم سبب شد مجموعه ردیف آوازی استاد حسن گلپایگانی را در قالب کتابی تکمیلی به همین نام که شامل مجموعه اشعار ردیف مذکور با ارائه توضیحات فنی لازم در خصوص گوشه های آوازی و… به رشته تحریر درآورد.

    مراسم رونمایی از کتاب «ردیف موسیقی آوازی ایران» به عنوان بیست و یکمین نشست تخصصی آموزشی آیین آواز ساعت ۱۸ روز سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت در فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان جلفا (ارسباران) واقع در ضلع شمال غربی پل سیدخندان، برگزار می‌شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=179805
       
    برچسب ها حجت عبدی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *