×
×

موسیقی غرب و شرق در کنسرت «رسانه هنر»

  • کد نوشته: 176271
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۲۱ام اسفند ۱۳۹۶
  • ۰
  • مشاور هنری ارکستر سمفونیک «رسانه هنر» ضمن اعلام جزییات تازه ترین کنسرت این گروه از شرایط فعالیت ارکسترهای خصوصی برای برگزاری کنسرت سخن گفت.

    موسیقی غرب و شرق در کنسرت «رسانه هنر»
  • مشاور هنری ارکستر سمفونیک «رسانه هنر» ضمن اعلام جزییات تازه ترین کنسرت این گروه از شرایط فعالیت ارکسترهای خصوصی برای برگزاری کنسرت سخن گفت.

    هومن موسوی آهنگساز، نوازنده و مشاور هنری ارکستر سمفونیک «رسانه هنر» با اشاره برگزاری کنسرت این مجموعه در تالار وحدت تهران بیان کرد: ارکستر سمفونیک «رسانه هنر» ساعت ۲۱:۳۰ روز جمعه ۲۵ اسفند ماه تازه ترین کنسرت خود را به رهبری پدرام طاهریان و مریم مدنی به عنوان کنسرت مایستر با اجرای آثاری از جوزپه وردی، بتهون و فکرت امیراف در تالار وحدت برگزار می کند.

    وی ادامه داد: ارکستر سمفونیک «رسانه هنر» از سال ۸۵ در قالب یک ارکستر زهی فعالیت خود را شروع کرد و از همان ابتدا تلاشمان بر این بود که هنرمندان مستعد این عرصه که غالبا از هنرستان ها و دانشگاه های موسیقی به جمع ما اضافه می شدند با نوازندگی اجراهای حرفه ای موسیقی کلاسیک آشنایی کامل پیدا کنند و امروز بسیار خوشحالیم که می توانیم بعد از برگزاری چندین کنسرت در تالارهای مختلف، این بار در تالار وحدت تهران میزبان دوستداران موسیقی کلاسیک باشیم.

    این مدرس موسیقی بیان کرد: نوازندگانی که هم اکنون در ارکستر سمفونیک «رسانه هنر» مشغول به فعالیت هستند از بهترین نوازندگان موسیقی کلاسیک در سطوح اجرایی رپرتوارها هستند. پدرام طاهریان رهبر ارکستر هم در این مدت تمام تلاش خود را انجام داده تا با برنامه ریزی که برای تمرین های نوازندگان پیش بینی کرده یک مجموعه با کیفیت را در عرصه موسیقی کلاسیک به مخاطب معرفی کند.

    موسوی با اشاره به مولفه های موسیقی کلاسیک و نحوه اجرای آن توضیح داد: رپرتواری که برای کنسرت پیش روی ارکستر سمفونیک «رسانه هنر» در نظر گرفته شده اجرایی است که فکر می کنم می تواند طیف وسیع تری از مخاطبان را در برگیرد و می خواهیم با حفظ این چارچوب که به نوعی پیونددهنده موسیقی غربی و شرقی است مخاطبان و تماشاگران بیشتری با موسیقی کلاسیک آشنا شوند.

    مشاور هنری ارکستر سمفونیک «رسانه هنر» در پایان صحبت های خود تصریح کرد: مجموعه ارکستر سمفونیک «رسانه هنر» ساعت به ساعت زحمت کشیده که بتواند از کوچک ترین تالارها به اجرا در تالار وحدت برسد. این ارکستر تاکنون ریالی از کمک های دولتی بهره مند نبوده اما این برای ما افتخار است که تعدادی از دانشجویان و هنرمندان جوان و مستعد عرصه موسیقی تمام تلاش خود را انجام داده اند تا بهترین کیفیت را برای مخاطبان ارایه کنند. من امیدوارم این ارکسترها بیشتر از اینها پا بگیرند زیرا بسیار حیف است که در تهران فقط یک ارکستر رسمی به عنوان ارکستر سمفونیک تهران وجود داشته باشد اما ارکسترهای دیگر غریبانه با هزینه شخصی خود به فعالیت مشغول باشند.

    https://musiceiranian.ir/?p=176271
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *