×
×

به سرپرستی سید جلال محمدی

  • کد نوشته: 153021
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۳۰ام مرداد ۱۳۹۶
  • ۰
  • هفتمین فستیوال قهرمانی جهانی موسیقی محلی و فوللکور بلغارستان، با شرکت یک گروه موسیقی سنتی و محلی از ایران آغاز شد.
    +هفتمین فستیوال جهانی موسیقی محلی و فوللکور بلغارستان به مدت یک هفته با حضور اساتید و داوران اروپائی در شهرهای مختلف، ادامه خواهد داشت

    به سرپرستی سید جلال محمدی
  • هفتمین فستیوال قهرمانی جهانی موسیقی محلی و فوللکور بلغارستان، با شرکت یک گروه موسیقی سنتی و محلی از ایران آغاز شد.

    به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در بلغارستان، گروه موسیقی سنتی و محلی «آوای تبری» از استان مازندران متشکل از ۱۲ تن از هنرمندان کشورمان به سرپرستی سید جلال محمدی با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بلغارستان و به همت مؤسسه موسیقی جهانی فوللکور اروپا و حمایت کمیته ملی یونسکو در هفتمین فستیوال قهرمانی جهانی موسیقی محلی و فوللکور بلغارستان، حضور یافت.

    این جشنواره با شرکت هنرمندان ۲۰ کشور جهان و ۱۰۰ گروه محلی و سنتی و ۱۲۰۰ موسیقدان و خواننده همراه با رقص‌های آئینی و محلی، در ۲۷ مرداد با حضور شهردار و رئیس فستیوال جهانی فوللکور و محمدعلی کیانی، رایزن فرهنگی کشورمان در بلغارستان در شهر نسبار از استان بورگاس افتتاح شد.

    هفتمین فستیوال جهانی موسیقی محلی و فوللکور بلغارستان به مدت یک هفته با حضور اساتید و داوران اروپائی در شهرهای مختلف، ادامه خواهد داشت.

    بنابر اعلام این خبر، هنرمندان و موسیقدانان سنتی و محلی کشورمان برای چهارمین سال متوالی با همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان در هفتمین فستیوال جهانی موسیقی محلی و فوللکور بلغارستان، شرکت می‌کنند.

    محمدعلی کیانی رایزن فرهنگی کشورمان ضمن تاکید هنرمندان محلی و سنتی ایران در اینگونه جشنواره گفت: امسال موسسه اروپایی فستیوال های فولکلور، انجمن جهانی فستیوال های فولکلور، شهرداری نسبار، شهرداری بورگاس، شهرداری پوموریه و آکادمی جهانی فولکلور برای هفتمین بار مسابقات جهانی فولکلور را برگزار می کنند. ودر شهر های بورگاس، پوموریه، نسبار، سنت ولاس و سانی بیچ هنرنمائی خواهند کرد.

    ویژگی خاص مسابقات جهانی فولکلور این است که تمام اجرا های با صدا و ویدئو حرفه ای ضبط، و بهترین آنها در بیش از بیست شبکه بلغاری پخش می‌شوند. پخش زنده کنسرت‌های مسابقات قهرمانی جهانی همچنین در شبکه جهانی EuroFolkTV ( tv.eurofolk.com) می‌توان دید.

    رایزن فرهنگی کشورمان در بلغارستان گفت: هیئت داوران بر اساس سه عامل گروه ها را ارزیابی می‌کنند؛ میزان سختی و تکنیک اجرا، ارائه (لباس سنتی، انتخاب اجرا و غیره) و رفتار روی صحنه (ارتباط با مخاطبان، خلاقیت هنری). برنده مسابقات قهرمانی فولکلور ۲۰۱۷ مدال طلایی، گواهینامه و دیپلم افتخار و هزار یورو به عنوان جایزه دریافت می‌کند.

    https://musiceiranian.ir/?p=153021
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *