×
×

چاپ نخست کتاب «جامعه، موسیقی، رادیو» منتشر شد

  • کد نوشته: 148218
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۱۸ام تیر ۱۳۹۶
  • ۰
  • چاپ نخست کتاب «جامعه، موسیقی، رادیو» تألیف حسن خجسته از سوی انتشارات سروش منتشر و وارد بازار نشر شد. به گزارش ایسنا، کتاب «جامعه، موسیقی، رادیو» از دو بخش تشکیل شده است؛ در بخش اول، ابتدا درباره اصل موسیقی بحث شده و سپس مختصری درباره فلسفه موسیقی و دیدگاه برخی فیلسوفان نوشته شده و بعد […]

    چاپ نخست کتاب «جامعه، موسیقی، رادیو» منتشر شد
  • چاپ نخست کتاب «جامعه، موسیقی، رادیو» تألیف حسن خجسته از سوی انتشارات سروش منتشر و وارد بازار نشر شد.

    به گزارش ایسنا، کتاب «جامعه، موسیقی، رادیو» از دو بخش تشکیل شده است؛ در بخش اول، ابتدا درباره اصل موسیقی بحث شده و سپس مختصری درباره فلسفه موسیقی و دیدگاه برخی فیلسوفان نوشته شده و بعد از اشاره به ایدئولوژی سیاسی در موسیقی، دیدگاه دین‌های مسیحیت و اسلام درباره موسیقی به اختصار بیان شده و آنگاه انواع مطالعات اجتماعی موسیقی و دیدگاه‌های برخی مردم‌شناسان و جامعه‌شناسان موسیقی و دیدگاه‌های جدید درباره موسیقی از جمله تولید موسیقی به عنوان عنصر هنری آمده است، و در نهایت به موسیقی و انواع رسانه‌ها توجه شده است.

    در پایان بخش اول، درباره دو موضوع وارون‌نگاری و موسیقی زیرزمینی که در حوزه اجتماعی موسیقی اهمیت دارد بحث شده است.

    بخش دوم شامل سه مقاله درباره موسیقی رادیوست که سعی شده رابطه متقابل موسیقی بر رادیو و رادیو بر موسیقی و استفاده‌هایی که از این وضعیت صورت گرفته است شرح داده شود.

    دکتر حسن خجسته،  یکی از دست‌اندرکاران باسابقه صدا و سیما با رویکرد دانشگاهی و همزمان با چشم داشتن به مسائل اجرایی رسانه آن را به رشته تألیف و تحریر درآورده است.

    چاپ نخست کتاب «جامعه، موسیقی، رادیو» در ۳۲۰ صفحه از سوی انتشارات سروش در اختیار علاقمندان به هنر موسیقی قرار گرفت.

    https://musiceiranian.ir/?p=148218
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *