×
×

دامون شش‌بلوکی خبر داد:

  • کد نوشته: 102928
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۲۳ام اسفند ۱۳۹۴
  • ۰
  • هنرمند و پژوهشگر موسیقی نواحی ایران از سفر گروهی از فعالان موسیقی ایران به کشور آذربایجان برای حضور در ارکستر باکو و ایراد چند سخنرانی خبر داد. دامون شش‌بلوکی در توضیح سفر به کشور آذربایجان گفت: طبق برنامه‌ریزی هایی که انجام گرفته روز ۲۵ اسفند ماه ارکستر ملی باکو برنامه زنده ای را به خوانندگی […]

    دامون شش‌بلوکی خبر داد:
  • ۱۷۵۵۵۱۶هنرمند و پژوهشگر موسیقی نواحی ایران از سفر گروهی از فعالان موسیقی ایران به کشور آذربایجان برای حضور در ارکستر باکو و ایراد چند سخنرانی خبر داد.

    دامون شش‌بلوکی در توضیح سفر به کشور آذربایجان گفت: طبق برنامه‌ریزی هایی که انجام گرفته روز ۲۵ اسفند ماه ارکستر ملی باکو برنامه زنده ای را به خوانندگی استاد فرامرز گرمرودی از هنرمندان پیشکسوت موسیقی ایرانی برگزار می کند که در این برنامه موغامات موسیقی آذربایجان و ردیف دستگاهی کشور ایران در قالب  قطعاتی مشترک در دستگاه های همایون، چهارگاه، سه گاه و بیات برای مخاطبان اجرا می شود. در کنار برنامه همان طور که قبلا هم اطلاع رسانی شده بسته موسیقایی موسسه ماهور شامل روایت های موسیقی آذربایجان به هنرمندی مالک منصور اف در کنسرت رونمایی می شود. علاوه بر این بنده به عنوان پژوهشگر و جناب موسوی مدیر موسسه ماهور نیز در حاشیه این برنامه سخنرانی هایی را درباره اشتراکات موسیقی ایران و آذربایجان خواهیم داشت.

    وی افزود: در این کنسرت که به طور مستقیم از یکی از شبکه های مطرح تلویزیون کشور آذربایجان پخش می شود بسیاری از شخصیت های مطرح فرهنگ و هنر آذربایجان حضور دارند. کنسرت یاد شده به دلیل فضای مشترک موسیقایی که بین موسیقی ایران و آذربایجان وجود دارد می تواند به عنوان یکی از مهم ترین برنامه های بین المللی موسیقی ایرانی در خارج از کشور مطرح شود.

    شش‌بلوکی درباره برنامه‌هایی که در کنسرت پیش‌رو عرضه می‌شود، بیان کرد: آنچه ما در این برنامه ها در کشور آذربایجان ارائه خواهیم داد تشریح مقام شناسی و پیوندهای مشترکی است که بین موغامات آذربایجان و ردیف موسیقایی کشورمان وجود دارد؛ موضوعی که در کشور آذربایجان چند سالی است به صورت بسیار جدی دنبال می شود و هنرمندان این عرصه در پویایی موسیقی ملی خود با استفاده از موغامات و ردیف ها تلاش زیادی کردند در حالی که در کشور خودمان به غیر از فعالیت های معدود چند هنرمند حرکت جدی انجام نگرفته است.

    این پژوهشگر عرصه موسیقی نواحی در پایان گفت: موسیقی ایرانی به حدی قدرت و گستردگی دارد که با نگاهی مشترک به اسلوب و پایه ردیف موسیقی ایرانی و فضای موسیقی موغامات آذربایجان بتوانیم به فضای متفاوت تر و دریچه تازه ای دست پیدا کنیم که در شکوفایی موسیقایی کشورمان تاثیرگذار باشد.

    https://musiceiranian.ir/?p=102928
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *