×
×

گزارش تصویری موسیقی ایرانیان از این کنسرت

  • کد نوشته: 49824
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۲۹ام بهمن ۱۳۹۲
  • ۰
  • رامیز قلی اف آهنگساز و نوازنده صاحب نام کشور آذربایجان در پنجمین روز از برگزاری بیست ونهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر با اجرای قطعاتی از موسیقی فولکلور کشور آذربایجان در تالار وحدت شب خاطره انگیزی را برای مخاطبان موسیقی ایرانی رقم زد.
    +عکسهای موسیقی ایرانیان (امیر کورش اعرابی) از این کنسرت را در ادامه دنبال کنید

    گزارش تصویری موسیقی ایرانیان از این کنسرت
  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید

    برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید

    رامیز قلی اف آهنگساز و نوازنده صاحب نام کشور آذربایجان در پنجمین روز از برگزاری بیست ونهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر با اجرای قطعاتی از موسیقی فولکلور کشور آذربایجان در تالار وحدت شب خاطره انگیزی را برای مخاطبان موسیقی ایرانی رقم زد.

    در این برنامه موسیقایی که دوشنبه ۲۸ بهمن ماه در تالار وحدت و در چارچوب بخش بین الملل جشنواره موسیقی فجر با استقبال تماشاگران و در حضور هنرمندان و افرادی چون لوریس چکناوریان، فخرالدین فخرالدینی، جوانشیر آخوندوف سفیر کشور آذربایجان در تهران، حسن ریاحی دبیر جشنواره و علی مرادخانی معاون هنری وزیر ارشاد برگزار شد قطعاتی از موسیقی فولکلوریک کشور آذربایجان به صورت آوازی یا بی کلام به خوانندگی فرید علی اف و علی حاجی زاده اجرا شد.

    رامیز قلی اف حین اجرای یکی از قطعات کنسرت که از سوی برگزارکنندگان آن هیچ اطلاعاتی درباره قطعات به تماشاگران ارائه نشده بود با ابراز خرسندی از حضور خود در ایران گفت: به طور حتم امشب یکی از به‌یادماندنی‌ترین و تاریخی ترین شب های ما خواهد شد که می تواند تا مدت ها در ذهن همه ما باقی بماند چراکه نام آذربایجان نامی برای هر دو ملت ایران و آذربایجان است که دارای اشتراکات فرهنگی متعددی هستیم.

    وی درحالیکه در جلوی صحنه دست پوریا خادم پیانیست نوجوان ایرانی را گرفته بود خطاب به تماشاگران گفت: حتما الان پیش خود سوال می کنید این نوجوانی که دست او را گرفته ام کیست؟ او پوریا خادم (پسر رسول خادم) پیانیست نوجوان ایرانی است که از نظر من یکی از استعدادهای بی شمار سرزمین شماست که من سه ماه قبل با او آشنا شدم و متوجه شدم که او یکی از استثناهای نوازندگی پیانو درایران است به همین خاطر با شنیدن آثارش از وی دعوت کردم تا به باکو سفر کند و من از او در برخی از اجرای ارکستر فیلارمونیک آذربایجان استفاده کنم.

    قلی اف ادامه داد: محبتی که پوریا به ما داشت به قدری برایم جذاب بود که دوست داشتم از او به هر نحوی که شده استفاده کنم از سویی دیگر وقتی شاهد هنرنمایی او در کنار هنرمندان کشورم بودم متوجه شدم  او نقشی برابر با بسیاری از هنرمندان نوازنده ارکستر فیلارمونیک دارد و این برای من موضوع ارزشمندی بود که دوست داشتم آن را با شما در میان بگذارم. به همین جهت بسیار خوشحالم که پوریا امشب در این کنسرت همراه ماست.

    این استاد صاحب نام موسیقی آذربایجان با تقدیر از علی مرادخانی، پیروز ارجمند، حسن ریاحی و رامین صدیقی خاطر نشان کرد: این دوستان انسان های بسیار محترمی هستند که در این دوره از جشنواره موسیقی فجر از من دعوت کردند تا بعد از سالها در این رویداد شرکت کنم. ضمن اینکه امشب از این جهت برای من شب خاطره انگیزی است که علاوه بر حضور شما تماشاگران فهیم موسیقی رفقای ۴۰ ساله خودم را نیز در ایران ملاقات کردم که هیچگاه از ذهنم بیرون نمی رود.

    این هنرمند جهانی، موسیقی آذربایجان در ادامه از حضور سفیر آذربایجان در کشورمان نیز تشکر کرد و گفت: حالی که شما امشب برای من رقم زدید به قدری برای من خواستنی بود که من در اجرای این چند قطعه ناخودآگاه اشک ریختم به همین خاطر از همه شما ممنون هستم. من بازهم می گویم ایران دارای استعدادهای زیادی است که باید برای کشف آنها بیشتر از این دقت کرد. کاری که در کشور آذربایجان نیز برای تحقق آن تلاش زیادی می کنیم.

    براساس گزارش مهر، بعد از صحبتهای رامیز قلی اف که به شدت با استقبال تماشاگران روبه رو چند قطعه بی کلام و با کلام دیگر با مضامین وطنی و عاشقانه برای مخاطبان اجرا شد و در نهایت گروه ارکستر با اجرای سرود «ای ایران» شب خاطره انگیزی را برای تماشاگران خود رقم زدند.

    توانایی جالب توجه علی حاجی زاده خواننده نوجوان آذربایجانی در اجرای چند قطعه با کلام نام آشنای آذری از نکات قابل توجه کنسرت رامیز قلی اف بود که با استقبال خوب تماشاگران مواجه شد.

    این در حالی است که اجرای قطعه « لاله لر» با خوانندگی فرید علی اف و قطعه «یاشا یاشا آذربایجان» هم از قطعات پرطرفدار کنسرت رامیز قلی اف بود.

    کیفیت نامطلوب صدابرداری برخی از سازها و خوانندگان، عدم معرفی قطعات و نوازندگان در بروشور و درج اطلاعات غلط در این بروشور، حضور پرتعداد خبرنگاران فعال حوزه موسیقی رسانه ها، حضور نداشتن پیروز ارجمند مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد و رییس جشنواره از نکات حاشیه ای این اجرای ماندگار موسیقی آذربایجان بود.

    https://musiceiranian.ir/?p=49824
       
    برچسب ها رامیز قلی اف

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *