×
×

با حضور مسئولان فرهنگی و هنری و مدیران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و مشارکت خانه موسیقی

  • کد نوشته: 130067
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۸ام دی ۱۳۹۵
  • ۰
  • آیین تجلیل از خدمات استاد عاشیق ایمران حیدری به موسیقی نواحی ایران زمین، پنجشنبه ۱۶ دی ماه در فرهنگسرای مهر برگزار شد.
    +محمدضا درویشی: ایمران حیدری تنها یک بعد هنری ندارد و همانند تمام خنیانگران باستانی چندوجهی و چند بعدی است

    با حضور مسئولان فرهنگی و هنری و مدیران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و مشارکت خانه موسیقی
  • آیین تجلیل از خدمات استاد عاشیق ایمران حیدری به موسیقی نواحی ایران زمین، پنجشنبه ۱۶ دی ماه در فرهنگسرای مهر برگزار شد.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، آیین تجلیل از نیم قرن خدمات استاد عاشیق ایمران حیدری، پنجشنبه ۱۶ دی ماه، با حضور مسئولان فرهنگی و هنری و مدیران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با مشارکت خانه موسیقی، در سالن فرهنگسرای مهر تهران برگزار شد.

    این مراسم با حضور و سخنرانی حسین محمدزاده صدیق استاد زبان و ادبیات فارسی و ترکی آذربایجانی و ادبیات عاشیقی و همچنین محمدرضا درویشی آهنگساز و پژوهشگر موسیقی کشورمان همراه بود. همچنین گروه های عاشیقی و هنرجویان استاد ایمران حیدری در این مراسم هنرنمایی کرده و انجمن های ادبی نیز در تجلیل از مقام استاد ساز عاشیقی آذربایجانی، بیانیه قرائت کردند.

    سعید رنجبریان مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۹ سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و رییس فرهنگسرای مهر در مراسم تجلیل از عاشیق ایمران حیدری، گفت: «وقتی صحبت از موسیقی نواحی می شود، ناخودآگاه اذهان به سمت فرهنگ عامیانه و توده مردم می رود. کلام و ساز عاشیقی تجلی گر سنت و سبک زندگی اجداد بخشی از مردم سرزمین پهناور ایران در چند سده گذشته است. زحمات استاد عاشیق ایمران حیدری در انتقال پیام، فرهنگ و مفاهیم عاشیقی به نسل جدید بسیار ارزشمند است.»

    محمدرضا درویشی آهنگساز و پژوهشگر موسیقی کشور نیز در این مراسم گفت: «ایمران حیدری تنها یک بعد هنری ندارد و همانند تمام خنیانگران باستانی چندوجهی و چند بعدی است. خنیاگر باید دارای چندین خصیصه نواختن، خواندن، ساختن ساز، اشراف به ادبیات حوزه جغرافیایی، بداهه نوازی، بداهه خوانی و بداهه گویی باشد.»

    وی ادامه داد: «زحماتی که اساتید عاشیقی از جمله چنگیز مهدی پور و ایمران حیدری کشیده اند، سبب شده است که ساز عاشیقی در ۳ دهه اخیر تکامل یابد و پیچیدگی و ظرایف بیشتری بیابد.»

    حسین محمدزاده صدیق نویسنده، پژوهشگر و استاد زبان و ادبیات فارسی و ترکی در آیین نکوداشت عاشیق ایمران حیدری به ارائه توضیحاتی در خصوص تاریخ شعر و ساز عاشیقی پرداخت.

    در پایان این مراسم نیز، آیین تجلیل از خدمات استاد عاشیق ایمران حیدری برگزار شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=130067
       
    برچسب ها ایمران حیدری

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *