×
×

گزارش متنی و تصویری «موسیقی ایرانیان» از این کنسرت

  • کد نوشته: 106252
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۱ام اردیبهشت ۱۳۹۵
  • ۰
  • گروه موسیقی «برافشان» به خوانندگی «غلامرضا رضایی» و سرپرستی «هامان خلیلی»، به یاد «محمدرضا لطفی» به صحنه رفت.
    +غلامرضا رضایی: لطفی و مشکاتیان ها نمرده اند

    گزارش متنی و تصویری «موسیقی ایرانیان» از این کنسرت
  • کنسرت گروه برافشان

    کنسرت گروه برافشان

    گروه موسیقی «برافشان» به خوانندگی «غلامرضا رضایی» و سرپرستی «هامان خلیلی»، به یاد «محمدرضا لطفی» به صحنه رفت.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، گروه موسیقی «برافشان» به خوانندگی غلامرضا رضایی و سرپرستی هامان خلیلی، شب گذشته یعنی ۱۰ اردیبهشت ماه در ساری به صحنه رفتند و با اجرای قطعه «کاروان شهید» یاد استاد خود یعنی «محمدرضا لطفی» را زنده نگه داشتند.

    این کنسرت در دو سانس ۱۸ و ۲۰:۳۰ تدارک دیده شده بود و مردم ساری استقبال خوبی از کنسرت کردند. در این کنسرت قطعاتی قدیمی از ساخته های علی اکبرخان شهنازی، رضاقلی تجریشی، علی اصغر بهاری و ابوالحسن صبا اجرا شد. همچنین در بخش دوم قطعاتی از ساخته های هامان خلیلی سرپرست و آهنگساز گروه اجرا گردید. قطعه بیز این کنسرت اثر «کاروان شهید» به آهنگسازی محمدرضا لطفی بود که گروه آن را به مناسبت سالروز درگذشت زنده یاد لطفی انتخاب کرده بودند که با استقبال پرشور مخاطبان همراه شد.

    کنسرت گروه برافشان

    کنسرت گروه برافشان

    «غلامرضا رضایی» خواننده گروه قبل از اجرای این قطعه گفت: «بیش از یک ساله که با گروه موسیقی برافشان همکاری دارم و این گروه خودش را وامدار تفکر و اندیشه محمدرضا لطفی می داند.»

    وی در ادامه خاطرنشان کرد: «درست است که جسم خاکی هنرمندانی چون محمدرضا لطفی یا پرویز مشکاتیان در میان ما نیست ولی تفکر و اندیشه های آنها همیشه زنده است و بخاطر همین باید گفت لطفی ها و مشکاتیان ها هرگز نمرده اند.»

    در کنسرت گروه «برافشان» علاوه بر غلامرضا رضایی به عنوان خواننده گروه و هامان خلیلی به عنوان آهنگساز نوازنده تار وسرپرست، هنرمندانی چون وحید ربیع پور (دف ودایره)، پویا لقایی (رباب)، نیره فخری (عود)، مهدی ولی زاده (نی)، فریما موفقی (کمانچه)، مهدی دریاباری (تار)، سهیل اله دادیان (تمبک)، مرجان راغب (سنتور)، چکاد فشارکی (کمانچه) و فرزاد موسوی (بم تار)، حضور داشتند.

    در ادامه عکسهای «موسیقی ایرانیان» (عکاس: نادر رضاییان) از این کنسرت را مشاهده نمایید (برای بزرگنمایی تصاویر، بروی هر یک از عکسها کلیک کنید)

    https://musiceiranian.ir/?p=106252
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *