×
×

طی بیانیه ای،

  • کد نوشته: 87560
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۲۵ام شهریور ۱۳۹۴
  • ۰
  • موسیقیدان و آهنگساز هندی به انتقادهای تندروها برای ساخت موسیقی فیلم «محمد رسول الله» پاسخ داد. به نقل از بی‌بی‌سی، پس از اعتراض آکادمی رضا در بمبئی به ای آر رحمان و مجید مجیدی کارگردان فیلم «محمد رسول‌الله»، جمعه بار دیگر رسما اعلام شد این آکادمی با تکرار خبر فتوا به دولت هند هم نامه‌ای […]

    طی بیانیه ای،
  •  ای‌آر رحمان

    ای‌آر رحمان

    موسیقیدان و آهنگساز هندی به انتقادهای تندروها برای ساخت موسیقی فیلم «محمد رسول الله» پاسخ داد.

    به نقل از بی‌بی‌سی، پس از اعتراض آکادمی رضا در بمبئی به ای آر رحمان و مجید مجیدی کارگردان فیلم «محمد رسول‌الله»، جمعه بار دیگر رسما اعلام شد این آکادمی با تکرار خبر فتوا به دولت هند هم نامه‌ای نوشته و خواستار ممنوعیت پخش این فیلم شده است.

    رحمان که برنده دو جایزه اسکار هم هست، هندو به دنیا آمد اما در سال ۱۹۸۹ و وقتی ۲۳ سال داشت به اسلام گروید و نام خود را تغییر داد.

    با توجه به اینکه این موسیقیدان معمولا از مصاحبه‌ از رسانه‌ها و صحبت کردن درباره باورهای خود امتناع می‌کند، تصمیم او مبنی بر نوشتن یک بیانیه عمومی جالب است.

    رحمان که در رسانه‌های اجتماعی فعال است و معمولا از آن برای تبلیغ برای جدیدترین آثار خود یا آثار جالب دیگران استفاده می‌کند، این بار با انتشار بیانیه‌ای در فیس‌بوک خود نوشت: «چه می‌شد اگر من در روز حساب با الله رو به رو شوم و او از من بپرسد: من به تو باور، استعداد، پول، شهرت و سلامت دادم و تو چرا با استفاده از آنها برای فیلم محمد عزیز من آهنگ نساختی؟ فیلمی که نیتش متحد کردن بشریت، برطرف کردن تصورهای غلط و گسترش این پیغام من است که می‌گوید زندگی برای مهربانی، کمک به فقرا و خدمت به بشریت است و نه کشتن بی‌رحمانه افراد بی‌گناه به نام من.»

    ای.آر رحمان موسیقیدان هندی، سازنده آهنگ فیلم «زاغه نشین میلیونر» و برنده جایزه اسکار است.

    https://musiceiranian.ir/?p=87560
       
    برچسب ها ای‌آر رحمان

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *