×
×

با عدم اختصاص بخشی مجزا در جشنواره موسیقی فجر

  • کد نوشته: 65144
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۲۴ام آذر ۱۳۹۳
  • ۰
  • موسیقی نواحی جشنواره‌ای دارد که چند سال برگزار شد و سپس سال‌ها تعطیل ماند و دوباره از سر گرفته شد و باز هم به تعطیلی کشید.

    با عدم اختصاص بخشی مجزا در جشنواره موسیقی فجر
  • ۶۳۵۵۴۲۴۲۳۳۷۳۱۶۲۰۰۶خبرگزاری تسنیم نوشت:

    موسیقی نواحی جشنواره‌ای دارد که چند سال برگزار شد و سپس سال‌ها تعطیل ماند و دوباره از سر گرفته شد و باز هم به تعطیلی کشید.

    کلکسیون جفاهای مسئولان فرهنگی هنری کشور بر موسیقی نواحی در حال تکمیل شدن است. پس از سال‌ها تعطیل ماندن جشنواره موسیقی نواحی و سپس راه‌اندازی موقتِ این جشنواره و دوباره تعطیلی آن؛ حالا نوبت به حذف کلی این موسیقی از جشنواره موسیقی فجر است.

    متاسفانه روند حذف این موسیقی از جشنواره موسیقی فجر از زمانی آغاز شد که موسیقی نواحی صاحب جشنواره‌ای مستقل شد. اما اکنون که جشنواره موسیقی نواحی تعطیل شده و قرار است در سال آینده هم تعطیل بماند، چرا بخش موسیقی نواحی به جشنواره موسیقی فجر باز نمی‌گردد.

    حسن ریاحی دبیر سی‌امین جشنواره موسیقی فجر امروز، با یکی از خبرگزاری‌ها گفت‌وگو کرده و از بخش‌های مختلف این جشنواره نام برده است. ریاحی از حضور بخش کودک در جشنواره موسیقی فجر خبر داده و از افزایش گروه‌های شرکت کننده در جشنواره امسال خبر داده است. پیش از این نیز پیروز ارجمند از حضور «کیتارو» در جشنواره موسیقی فجر صحبت کرده بود. گروه‌های ایرانی هم که مانند همیشه در این جشنواره هستند.

    اما کدام گروه از موسیقی نواحی در جشنواره امسال به روی صحنه می‌رود؟ پاسخ هیچ است، هیچ.

    مدیرکل دفتر موسیقی در روزهای گذشته و در جریان یکی از نشست‌های خبری اعلام کرد که جشنواره موسیقی نواحی که اردیبهشت هر سال برگزار میشد، در سال آینده هم تعطیل می‌ماند. باید از مسئولان فرهنگی و هنری کشور پرسید؛ حال که جشنواره موسیقی نواحی تعطیل می‌ماند، بهتر نبود که مانند بخش‌های دیگر جشنواره موسیقی فجر، یک بخش را هم به موسیقی نواحی اختصاص می‌دادید؟

    گناهِ اهالی موسیقی نواحی چیست که همواره باید نخستین گزینه برای حذف شدن باشند. شاید مسئولان فرهنگی و هنری کشور با این کار می‌خواهند کلکسیون جفاها به موسیقی نواحی را که از سال‌های گذشته آغاز شده، تکمیل کنند

    https://musiceiranian.ir/?p=65144
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *