×
×

سخنگوی وزیر ارشاد خبر داد

  • کد نوشته: 64573
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۱۲ام آذر ۱۳۹۳
  • ۰
  • سخنگوی وزیر ارشاد صبح دیروز در نشست با خبرنگاران از احتمال افزایش بودجه ۲۰ درصد حوزه فرهنگی خبر داد. وی همچنین خبر از بودجه ۴ میلیارد تومانی برای راه اندازی دو اکستر ملی و سفمونیک تهران داد. سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح دیروز در جلسه پرسش و پاسخ خبرنگاران درباره اینکه بودجه فرهنگی […]

    سخنگوی وزیر ارشاد خبر داد
  • سخنگوی وزیر ارشاد صبح دیروز در نشست با خبرنگاران از احتمال افزایش بودجه ۲۰ درصد حوزه فرهنگی خبر داد. وی همچنین خبر از بودجه ۴ میلیارد تومانی برای راه اندازی دو اکستر ملی و سفمونیک تهران داد.

    سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح دیروز در جلسه پرسش و پاسخ خبرنگاران درباره اینکه بودجه فرهنگی امسال چقدر افزایش پیدا کرده است، اظهار داشت: اصولاً نظام بودجه بندی در کشور فرآیندی دارد و تا قبل از پایان مراحل آن نمی‌توان آن را اعلام کرد. وزارت ارشاد اسلامی نیازمند بودجه برای تکمیل و تجهیز پروژه‌های خود است. پروژه‌های عمرانی‌ ما به خاطر کمبود بودجه ناتمام مانده است.

    حسین نوش‌آبادی با اشاره به اینکه ما پیش‌بینی می‌کنیم رقم بودجه امسال با ۲۰ درصد رشد همراه باشد، گفت: باید این واقعیت را بپذیریم که کاهش جهانی قیمت نفت تأثیر خود را روی این موضوع می‌گذارد. باید به سمتی برویم که با اولیت‌بندی و میزان اعتبارات، سهم هر بخش را معین کنیم و از ریخت‌و پاش‌ پرهیز شود. امیدواریم بودجه فرهنگ و هنر در سال آینده آسیب نبیند. دولت دولتی است که نگاه فرهنگی دارد و حتماً از بودجه کسر نخواهد شد.

    نوش‌آبادی با اشاره به رابطه صدا و سیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما از این ارتباط استقبال می‌کنیم و تمایل داریم سطح همکاری‌ خود را با صدا و سیما ارتقا دهیم و با یک هم‌افزایی و همگرایی در تحقق اهداف کشور و نظام فعالیت کنیم. حوزه سینمایی اخیراً با میدیران صدا و سیما نشستی داشتند که به یک جمع‌بندی خوب رسیدند.

    نوش‌آبادی با بیان اینکه پیشکسوتان موسیقی باید در جشنواره موسیقی فجر با مردم همراه شوند اظهار داشت: ما از پیشکسوتان استقبال می‌کنیم اما نباید منتظر باشند که ما آن‌ها را با تشریفات خاصی دعوت کنیم یا بخواهند که بار مالی سنگین بر دوش ما بگذارند. برخی از بزرگان موسیقی برای اینکه حتی یک شب دعوت شوند مبالغ هنگفتی درخواست که از عهده ما خارج است.

    وی افزود: هنرمندان باید خود را با مردم همراه کنند. حضور پیشکسوتان کیفیت جشنواره را بالا می‌برد. آن‌ها نباید منتظر اسپانسر باشند.

    سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اشاره به موضع ارکسترها گفت: خوشبختانه دغدغه مالی برطرف شده است. همیشه کارهای بزرگ مشکلات بزرگ نیز به همراه دارد. حدود ۴ میلیارد تومان برای قدم اول بودجه درنظر گرفتیم. رهبر گروه‌های ارکستر انتخاب شدند و کارها پیش می‌رود.

    https://musiceiranian.ir/?p=64573
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *