×
×

اجرای آثاری از شوبرت و روسینی در وحدت

  • کد نوشته: 62025
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۲۶ام مهر ۱۳۹۳
  • ۰
  • کنسرت موسیقی کیتارو نوازنده صاحب نام ژاپنی به دلیل استقبال تماشاگران تا یک روز دیگر برای اجرا در تالار بزرگ وزارت کشور تمدید شد. به گزارش خبرنگار مهر، علی چراغعلی تهیه کننده کنسرت کیتارو اعلام کرد: با توجه به استقبال قابل توجه تماشاگران از برنامه های کیتارو در تهران و کنسرت هایی که طی شب […]

  • کنسرت موسیقی کیتارو نوازنده صاحب نام ژاپنی به دلیل استقبال تماشاگران تا یک روز دیگر برای اجرا در تالار بزرگ وزارت کشور تمدید شد.

    به گزارش خبرنگار مهر، علی چراغعلی تهیه کننده کنسرت کیتارو اعلام کرد: با توجه به استقبال قابل توجه تماشاگران از برنامه های کیتارو در تهران و کنسرت هایی که طی شب های گذشته در تهران برگزار شد تصمیم گفتیم که با توافق این هنرمند و درخواست زیاد مخاطبان کنسرت کیتارو را یک روز دیگر تمدید کنیم.

    وی افزود: تمامی مخاطبان و علاقه مندان شرکت در این کنسرت موسیقایی می تواند از طریق سایت تهران تیکت نسبت به خرید و و رزرو اینترنتی بلیت به این سامانه مراجعه کنند. این در حالی است که طبق روزهای گذشته کنسرت روزیکشنبه ۲۷ مهر ماه نیز ساعت ۲۱ در تالاربزرگ وزارت کشور با هنرمندی کیتارو و همراهی نوازندگان ایرانی و خارجی برگزار می شود.

    رونمایی از آلبوم «منشور» در نیاوران

    آلبوم موسیقایی « منشور» به آهنگسازی وحید زردی جمعه ۲۵ مهر ماه با حضور تعدادی از هنرمندان در تالار گوشه فرهنگسرای نیاوران رونمایی شد.

    وحید زردی آهنگساز این آلبوم در این مراسم که با حضور بزرگانی از عرصه­ی آهنگسازی همچون نادر مشایخی و وارطان ساهاکیان همراه بود گفت: دغدغه من در طول این سال ها همواره آن بوده تا بتوانم با بهره­گیری از محتوای منشور کوروش و فرهنگ باستانی ایران، مضمونی برای دنیای امروز خلق کنم. این اثر که برای ارکستر سمفونیک، آهنگسازی، تنظیم و با نام منشور منتشرشده، دعوتی است به هویّت.

    نادر مشایخی آهنگساز و رهبر ارکستر هم در سخنانی ضمن اشاره به وابستگی بازگشتش به کاری همچون آلبوم منشور، مؤلّفه­های وجود تنوّع، وحدت و رواداری را مهم­ترین نیاز امروز جامعه در همه­ی عرصه­ها و به ویژه ساخت موزیک دانست.

    رضا مهدوی، آهنگساز و مدرس دانشگاه نیز در تمجید از آلبوم منشور با تأکید بر این نکته که ساخت موسیقی شاید بتواند فاصله­ ۲۰۰ ساله­ عقب ماندگی ما از اروپا را جبران کند، خواستار حمایت بیشتر نهادهای مسؤول از آهنگسازان شد.

    وحید زردی در طول دوران تحصیل و پس از آن از محضر بزرگانی همچون پروفسور اسرائیلیان، حسین علیزاده، وارطان ساهاکیان و بابک آل حیدر بهره­مند شده است.

     موسیقی متن نمایش‌های «آرش» به کارگردانی کمال‌الدین شفیعی، «مارمانه» به کارگردانی مجتبی چراغعلی، «آسو» به کارگردانی هومن شباهنگ و نیز نمایش‌های «سَحوری»، «سرود مترسک پرتغالی» ، «پرومته در زنجیر» و«دخمه شیرین»به کارگردانی قطب‌الدین صادقی بخشی از کارنامه هنری او در عرصه موسیقی تئاتر است.

    برگزاری یک کنسرت ویژه بانوان در نیاوران

    کنسرت گروه موسیقی «پرسیا» ویژه بانوان با اجرای قطعه هایی در آواز دشتی و اصفهان در فرهنگسرای نیاوارن برگزار می شود.

    گروه موسیقی «پرسیا» کنسرت خود را ۲۶ مهر ۱۳۹۳ در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران برای بانوان به روی صحنه می برد. این کنسرت شامل دو بخش است که بخش نخست آن در آواز دشتی و بخش دوم در آواز اصفهان اجرا می شود.

    آزاده امیری تار، نسیم اربابی کمانچه، گلنوش ملایری سنتور، سارا هستی کمانچه، زهرا رنجپوردف و کوزه و مریم ملا تنبک نوازنده های گروه موسیقی «پرسیا» هستند.خوانندگی و سرپرستی این گروه را نیز فهیمه نورفردی بر عهده دارد.

    قطعه «در رهگذر باد» ساخته نوید دهقان، تصنیف «آتش دل» ساخته مرتضی نی داوود با شعری از پژمان بختیاری، چهار مضراب «شور شباهنگ» ساخته نوید دهقان، تصنیف «موسم گل» ساخته موسی معروفی، رِنگ «شهنازی» اثر علی اکبر شهنازی و تصنیف «بسته ی دام» اثری از علی نقی وزیری قطعه هایی هستند که در بخش نخست کنسرت گروه موسیقی «پرسیا» نواخته می شود.

    تصنیف «شانه» ساخته ناصر رستگار نژاد، تصنیف «در میان گل ها» ساخته همایون خرم، قطعه «پریچهر و پریزاد» با آهنگی از درویش خان، قطعه سازی «رقص ژاله» ساخته حسین علی ملاح و تصنیف «دگر چه خواهی» ساخته حبیت اله بدیعی، قطعه هایی هستند که گروه «پرسیا» در بخش دوم کنسرت خود می نوازد.

    همچنین در هر دو بخش این کنسرت بخش هایی به ساز و آواز اختصاص دارد که با شعرهایی از حافظ، سعدی و بی نظیر نیشابوری اجرا می شود.

    کنسرت گروه موسیقی «پرسیا» ویژه بانوان، روز شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۲۰ در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود.

    ارکستر سمفونیک آیسو شوبرت و روسینی اجرا می کند

    ارکستر سمفونیک آیسو (ایران – اتریش) چهار شنبه ۳۰ مهرماه به رهبری مازیار یونسی در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

    این ارکستر سمفونی ۵ شوبرت، اورتور آریشگر شهر سویل اثر روسینی و پوئم سمفونی مولداویا اثر اسمتانا را اجرا خواهد کرد. این رپرتوار از مهشور‌ترین آثار دوره رومانتیک و کلاسیک شکل گرفته است و برای علاقمندان موسیقی کلاسیک جذابیت خاصی خواهد داشت.

    در خلا ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی، کنسرت ارکستر سمفونیک آیسو در بخش خصوصی طراحی و به مرحله اجرا رسیده است. و این در نوع خود اتفاق ویژه‌ای است.

    تعدادی از نوازندگان سابق ارکستر سمونیک تهران و ارکستر ملی به ارکستر آی سو اضافه شده‌اند تا ارکستر آی سو با ترکیب کامل تری روی صحنه برود.

    مدیر هنری و رهبر اصلی ارکستر آیسو کریستین شولز است که در حال حاضر مدیر ارکستر سمفونیک وین هم هست و سال هاست در مسند نوازنده ویالنسل این ارکستر مشغول به نوازندگی است. در نبود شولز وظیفه مدیریت ارکستر و رهبری بر عهده مازیار یونسی است.

     این ارکستر در طی سال تمرین‌های مداومی زیر نظر کریستین شولز دارد و این برنامه هم تحت نظارت شولز تمرین شده و به مرحله اجرا رسیده است.

     این کنسرت روز چهارشنبه ۳۰ مهرماه ساعت ۱۰ شب در تاالار وحدت روی صحنه می‌روند.

    https://musiceiranian.ir/?p=62025
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *