×
×

خط قرمزها را می‌شناسیم

  • کد نوشته: 47486
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۳۰ام دی ۱۳۹۲
  • ۰
  • مجری برنامه «رادیو هفت» اجرای گروه پالت را اجرایی طنز در شب میلاد پیامبر اکرم (ص) عنوان کرد و گفت که سازندگان این برنامه خط قرمزهای تلویزیون را می شناسند و به آنها احترام می‌گذارند. منصور ضابطیان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اجرای گروه «پالت» که شب میلاد پیامبر اکرم (ص) از […]

  • IMG11565290مجری برنامه «رادیو هفت» اجرای گروه پالت را اجرایی طنز در شب میلاد پیامبر اکرم (ص) عنوان کرد و گفت که سازندگان این برنامه خط قرمزهای تلویزیون را می شناسند و به آنها احترام می‌گذارند.
    منصور ضابطیان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اجرای گروه «پالت» که شب میلاد پیامبر اکرم (ص) از «رادیو هفت» روی آنتن شبکه آموزش رفت و در آن اعضای گروه با حرکات نمایشی به نواختن ساز اقدام کردند، گفت: ویژه‌برنامه‌ای که به مناسبت میلاد پیامبر (ص) روی آنتن رفت به شکل طنز اجرا شد و در آن همه آیتم ها، قصه و شعرها ساختار داشتند و این اولین بار نیست که چنین اتفاقی در تلویزیون می افتد. پیش از این هم آیتم‌هایی با این مشابهت در کارهای طنز صداوسیما دیده شده است.

    مجری «رادیو هفت» در پاسخ به این که آیا این آیتم قصد شوخی با خط قرمزی مثل نمایش ساز در تلویزیون را داشته است؟ افزود: خیر هدف ما این نبود. تلویزیون قواعد و قوانینی دارد که همه ما به آنها احترام می گذاریم.

    این نویسنده مطبوعاتی ادامه داد: ما به عنوان برنامه‌ساز با مدیران سازمان ارتباط و نعامل خوبی داریم و خط قرمزها را به خوبی می شناسیم و اگر تلویزیون به عنوان یک اصل بگوید که ساز نباید نشان داده شود ما هم از آن تخطی نمی کنیم اما این آیتم همچنان که گفتم طنز بود و باید آن را در حوزه طنز و به شکل نمایشی در نظر گرفت. در برنامه طنز می توان با خیلی مسایل شوخی کرد و چون سعه صدر سازمان صداوسیما زیاد است بیشترین شوخی ها هم با همین سازمان انجام می شود. به طور مثال در جشنواره جام جم هم دیده شد که بیشترین شوخی را جواد رضویان در قالب یک کلیپ با عزت الله ضرغامی رییس صداوسیما انجام داد.

    ضابطیان درباره اینکه «رادیو هفت» یک برنامه تقریبا جدی است چرا با چنین مقوله‌ای برخوردی طنز داشت؟ خاطرنشان کرد: بله آیتم ها در این برنامه جدی است اما ما در شب میلاد پیامبر (ص) عنوان کردیم که قرار است این برنامه طنز باشد مثل اعیاد دیگر همچون شب میلاد حضرت امام زمان (عج) که همه آیتم ها طنز بود. ایده ما این بود چون پیامبر اعظم رسول لبخند و مهربانی است در این شب هم لبخند بر لب مخاطبان بنشیند.

    مجری «رادیو هفت» در پایان با اشاره به نمونه‌های دیگری از شوخی ها در آیتم های طنز تلویزیون عنوان کرد: تصور من این است که این یک آیتم معمولی است و ما از این نمونه ها فراوان داشته ایم مثلا خود مهران غفوریان در یک برنامه طنز چنین حرکت های نمایشی اجرا کرده بود یا حتی در مواردی با جدی ترین مسایل سیاسی هم شوخی می شود اما از یک نظر برای سازندگان برنامه بسیار مغتنم است که تک تک آیتم های برنامه مورد توجه و بحث قرار بگیرد و مطمئنا نظرات مختلف مردم و اصحاب رسانه در همه زمینه ها می تواند به پیش‌برد بهتر برنامه کمک کند.

    برنامه «رادیو هفت» هر شب ساعت ۲۳ از شبکه آموزش روی آنتن می رود.

    در شب میلاد حضرت رسول در بخشی از این برنامه گروه موسیقی «پالت» به شکل اجرای پانتومیم نمایشی از به دست گرفتن ساز را تصویر کردند که این موضوع واکنش‌های زیادی را در فضای مجازی و رسانه‌ای داشت.

    https://musiceiranian.ir/?p=47486
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *