×
×

از نوازنده پیشکسوت پیانو چه خبر؟

  • کد نوشته: 21160
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۳ام مرداد ۱۳۹۱
  • ۰
  •  افلیا پرتو گفت: در حال حاضر بازار موسیقی آن قدر آشفته است که آدم ترجیح می‌دهد، کار موسیقی نکند. این نوازنده پیشکسوت پیانو در گفت‌وگویی با خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: در حال حاضر مشغول تمرین با گروه «یاران» هستیم و در شهریور ماه اجرایی را به روی صحنه خواهیم برد […]

  •  افلیا پرتو گفت: در حال حاضر بازار موسیقی آن قدر آشفته است که آدم ترجیح می‌دهد، کار موسیقی نکند.

    این نوازنده پیشکسوت پیانو در گفت‌وگویی با خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: در حال حاضر مشغول تمرین با گروه «یاران» هستیم و در شهریور ماه اجرایی را به روی صحنه خواهیم برد که بنده در آن اجرا، ساز پیانو را به صدا در خواهم آورد.

    او که در سال‌های اخیر کمتر در صحنه‌های اجرا حاضر می‌شود درباره دلیل کم‌کاری‌هایش توضیح داد: این روزها، کنسرت دادن برای آقایان هم سخت شده است و خیلی راحت اجراهایشان لغو می‌شود. خانم‌ها هم که تکلیفشان معلوم است، در این عرصه مظلوم هستند و خودشان دست به دست یکدیگر می‌دهند.

    پرتو که سال گذشته در جشن خانه موسیقی مورد تقدیر قرار گرفت، گفت: بنده و افراد دیگری که در دوازدهمین جشن خانه تقدیر شدند، در واقع نماینده همه خانم‌های موزیسین بودیم. این کار تا حدی در روحیه‌مان تاثیر داشت چرا که فکر کردیم، به ما فکر می‌کنند. اما کم کاری‌ها بیشتر به قوانین سختی که هست باز می‌گردد.

    این نوازنده پیانو در پاسخ به سوالی که چرا آثار تکنوازی خود را در قالب آلبوم منتشر نمی‌کند، گفت: برای این کار داشتن روحیه خوب حرف اول را می‌زند و تا به حال خیلی به این موضوع فکر نکردم. البته با اینکه پیشنهاداتی هم برای آلبوم داشته‌ام، اکنون وضعیت اقتصادی برای انتشار آلبوم خوب نیست.

    افلیا پرتو یادآور شد: بنده می‌توانم در صحنه‌های عمومی نیز اجرا داشته باشم، اما ترجیح می‌دهم در کنار بانوان این عرصه فعالیت کنم.

    به گزارش ایسنا، افلیا پرتو(۱۳۱۷) نوازنده پیانو و موسیقیدان ایرانی است. او در رشته موزیکولوژی از هنرستان عالی موسیقی ملی مدرک کارشناس دریافت کرد و در رشته مدیریت امور فرهنگی موسیقی ادامه تحصیل داد.

    این هنرمند سال‌ها سرپرست ارکستر بانوان بود. این ارکستر بزرگ از سازهای ایرانی و غربی تشکیل می‌شد که به اجرای موسیقی ایرانی اختصاص داشت و افلیا پرتو در آن ارکستر ساز پیانو را می‌نواخت.

    https://musiceiranian.ir/?p=21160
       
    برچسب ها افليا پرتو

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *