×
×

اجرا در تالار رودکی

  • کد نوشته: 174895
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۱۱ام اسفند ۱۳۹۶
  • ۰
  • گروه موسیقی «شبروان» به سرپرستی آرش کاوسی یازدهم اسفند با هدف رونق بخشی به ساز و آواز در موسیقی ایرانی کنسرتی را برگزار می کند.

    اجرا در تالار رودکی
  • گروه موسیقی «شبروان» به سرپرستی آرش کاوسی یازدهم اسفند با هدف رونق بخشی به ساز و آواز در موسیقی ایرانی کنسرتی را برگزار می کند.

    آرش کاوسی سرپرست گروه موسیقی «شبروان» در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: کنسرتی که روز جمعه یازدهم اسفند در تالار رودکی تهران برگزار می شود، اجرایی در دو بخش است که در بخش اول تعدادی از نوازندگان گروه شامل رامین جزایری نوازنده سه تار، غلامرضا صدرالدینی نوازنده تمبک و احمدرضا میرهاشمی نوازنده تمبک به اجرای تک نوازی می پردازند. در این بخش نوازندگان بر اساس آموخته هایی که از استادان خود فراگرفته اند قطعاتی را بر اساس بداهه نوازی اجرا می کنند.

    وی ادامه داد: در بخش دوم کنسرت نیز قطعاتی به صورت بی کلام و با کلام در دستگاه ماهور از ساخته های بنده با حضور اعضای گروه و همچنین حضور استاد مسعود جاهد از نوازندگان مطح ساز نی برای مخاطبان ارائه می شود که فکر می کنم با توجه به محتوای متفاوت این قطعات شاهد کنسرت قابل توجهی برای مخاطبان و علاقه مندان موسیقی ایرانی باشد. به هر ترتیب گروه «شبروان» از جمله مجموعه های فعال حوزه موسیقی ایرانی است که از زمان تاسیس خود در سال ۱۳۸۷ تاکنون کنسرت های متفاوتی را در یادواره استادان بزرگ موسیقی ایرانی از جمله رضوی سروستانی، قمرالملوک وزیری، امیر جاهد، علی نقی وزیری و دیگر هنرمندان مطرح برگزار کرده است.

    این آهنگساز در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به فعالیت های گروه «شبروان» در عرصه های ملی و بین المللی گفت: اجرای برنامه های مختلف در کشورهای قبرس، ارمنستان، قرقیزستان، تایلند، مالزی و مصر و همچنین برگزاری کنسرت در تالارهای مختلف شهرهای ایران بخشی از فعالیت های گروه «شبروان» را تشکیل می دهد. ما در این برنامه ها تلاش کردیم تا به سهم خود به موضوع ساز و آواز توجه بیشتری کنیم. موضوعی که طی سال های اخیر در میان هیاهوهای متفاوتی که در عرصه موسیقی وجود دارد کمی مغفول مانده و ما باید هرچه زودتر در جهت بهبود این معضل تلاش هایی را انجام دهیم.

    کاوسی در پایان توضیح داد: ما پس از برگزاری این کنسرت ها تصمیم داریم تازه ترین آلبوم گروه با عنوان «صبح دلان» را روانه بازار موسیقی کنیم که عمده قطعات آن برگرفته از آثاری است که در این کنسرت اجرا می شود، این در حالی است که برنامه هایی را نیز برای حضور در خارج کشور تدارک دیده ایم که به محض قطعی شدن اعلام خواهد شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=174895
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *