×
×

اهالی موسیقی در غم یکی دیگر از اساتید موسیقی ایران؛

  • کد نوشته: 13027
  • شادروان موسوي
  • شنبه, ۱ام مرداد ۱۳۹۰
  • ۰
  • «ماشالله بامری» خواننده، نوازنده و پژوهشگر موسیقی سیستان و بلوچستانی ۳۱ تیر ماه بر اثر بیماری‌ در سن ۶۰ سالگی دار فانی را وداع گفت. «ماشاالله بامری یکی از بزرگ‌ترین خوانندگان، نوازندگان و مقام‌دان‌های منطقه سیستان و بلوچستان بود که مدتی به دلیل بیماری سرطان روده تحت مراقبت‌های پزشکی در کرمان قرار گرفته بود، روز […]

  • «ماشالله بامری» خواننده، نوازنده و پژوهشگر موسیقی سیستان و بلوچستانی ۳۱ تیر ماه بر اثر بیماری‌ در سن ۶۰ سالگی دار فانی را وداع گفت. «ماشاالله بامری یکی از بزرگ‌ترین خوانندگان، نوازندگان و مقام‌دان‌های منطقه سیستان و بلوچستان بود که مدتی به دلیل بیماری سرطان روده تحت مراقبت‌های پزشکی در کرمان قرار گرفته بود، روز گذشته در زادگاهش ایرانشهر درگذشت.»

    بامری در سال ۱۳۳۰در ایرانشهر متولد شد و با ۵۲ سال فعالیت در عرصه موسیقی در معرفی موسیقی این منطقه تلاش بسیاری داشت. او از ۸ سالگی آموختن «دهلک» را آغاز کرد و در نوجوانی علاوه بر آن، خوانندگی را نیز ادامه داد.

    این پیشکسوت موسیقی بلوچی بیش از ۷۰ لوح سپاس، تقدیرنامه و دیپلم افتخار از جشنوارهای مختلف موسیقی استانی، کشوری و بین المللی کسب کرد و در هفتمین جشنواره موسیقی نواحی نیز به عنوان بزرگ‌ترین پژوهشگر موسیقی سیستان و بلوچستان تقدیر شد.

    بامری گروه موسیقی ایرانشهر را در اواخر دهه۶۰ تشکیل داد. وی در جشنواره‌های نی‌ نوازان، موسیقی حماسی، آیینه و آواز، فجر، ذکر و ذاکرین و موسیقی نواحی کرمان شرکت کرد و در تمام این جشنواره‌ها مقام نخست را به دست آورد. همچنین در کشورهای فرانسه، آلمان، امارات متحده عربی، ونزوئلا، هلند و ترکیه کنسرت‌هایی را برگزار کرد.

    بامری از مشهور‌ترین خوانندگان «سوت» یا ترانه‌های مردمی بلوچستان بود و از سال ۸۹ نیز همکاری با گروه رستاک را نیز آغاز کرده بود.

    گفتنی است کلیه هزینه‌های درمانی وی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت شده است.

    مراسم تشییع پیکر این استاد موسیقی ساعت ده صبح روز شنبه اول مرداد ۹۰ در شهرستان ایرانشهر برگزار خواهد شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=13027
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *