×
×

پیام تسلیت جلال‌الدین کزازی، شهرام ناظری، محمدعلی چاوشی، کیخسرو پورناظری، کیهان کلهر و علی‌اکبر مرادی به مناسبت درگذشت شاعر سبک‌بال روزگار

  • کد نوشته: 92870
  • موسیقی ایرانیان
  • پنجشنبه, ۲۸ام آبان ۱۳۹۴
  • ۷ دیدگاه
  • hot-topic-logoرحیم معینی کرمانشاهی که ۲۶ آبان‌ماه از دنیا رفت از شاعران غزل‌سرا و ترانه‌سرایان نام‌داری بود که مردم با آثارش خاطره دارند، این شاعر و ترانه‌سرای پیشکسوت در بیمارستان جم چشم از این جهان فروبست. معینی کرمانشاهی از سال ۸۷ به دلیل کهولت سن،‌ با بیماری نفس‌تنگی و ناراحتیِ سینه دست‌وپنجه نرم می‌کرد. به همین دلیل، جمعی از هنرمندان صاحب‌نام کرمانشاهی پیام تسلیت منتشر کرده اند.

    +استاد معینی کرمانشاهی ادیبی آزاده، نقاشی شورمند، ترانه‌سرایی تصویرگرا و شاعری نامور و بلندآوازه بود

    پیام تسلیت جلال‌الدین کزازی، شهرام ناظری، محمدعلی چاوشی، کیخسرو پورناظری، کیهان کلهر و علی‌اکبر مرادی به مناسبت درگذشت شاعر سبک‌بال روزگار
  • tasliatموسیقی ایرانیان: «از شمار دو چشم یک تَن کَم/ وز شمار خِرد، هزاران بیش»

    نادره مَرد هنر معاصر ایران‌زمین، استاد معینی کرمانشاهی از رنج زیستن رهایی یافت و شوکران مرگ را سقراط‌وار سر کشید تا به افق‌های اوج‌مند و بیکران مهر دوست بپیوندد. او از دل دودمانی برخاست که در پویه‌ی روزگاران، مشعلِ شُکوه نام ایران را در مرزهای غربیِ آریابوم برافروخته و فرهنگ مدنیت معاصر کرمانشاه، وامدار و مرهون اراده و اندیشه این خانان است.

    تأسیس و بنیاد شاهکار تمدنی و معماری، تکیه معین‌الرعایا (معاون‌المُلک) به عنوان نخستین اثر ثبت‌شده یونسکو در دهه ۵۰، به همت شخص استاد معینی، یکی از یادگارهای ماندگار این دودمان برای کرمانشاه و ایران است.

    استاد معینی کرمانشاهی ادیبی آزاده، نقاشی شورمند، ترانه‌سرایی تصویرگرا و شاعری نامور و بلندآوازه بود که در سیمای آثارش درد روزگار، رنج انسان و کیمیای عشق تبلور و تجلی داشت.

    او بر کامه‌ی پوشش بیکران و آفرینش بسیار در هنر و فرهنگ، آن‌گونه در مادّیت دست از تعلق شسته بود که حتی کاشانه‌ای برای کتاب‌های پُرشمار و آشیانه‌ای برای تن فرسوده‌اش در اختیار نداشت و تا واپسین رمق حیات، خانه‌به‌دوشی خامه‌نافروش باقی ماند.

    «مرگ چنین خواجه، نه کاری‌ست خُرد»

    جلال‌الدین کزازی، شهرام ناظری، محمدعلی چاوشی، کیخسرو پورناظری، کیهان کلهر و علی‌اکبر مرادی

    https://musiceiranian.ir/?p=92870
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *