×
×

به دلیل کهولت سن

  • کد نوشته: 92819
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۲۷ام آبان ۱۳۹۴
  • ۱۳ دیدگاه
  • hot-topic-logo «رحیم معینی کرمانشاهی» نقاش، روزنامه‌نگار، نویسنده، شاعر و ترانه‌سرای بنام ایران بر اثر کهولت سن چشم از این جهان فرو بست.
    +«موسیقی ایرانیان» درگذشت «رحیم معینی کرمانشاهی» را به جامعه هنری ایران، دوستداران و خانواده ایشان، تسلیت می گوید، روحش شاد، یادش گرامی و آثارش همیشه جاودان باد.
    +در ادامه می توانید تصنیف «طاقتم ده (ساغرم شکست ای ساقی)» را با آواز «سالار عقیلی»، آهنگسازی استاد فقید «همایون خرم» با شعری از استاد فقید «معینی کرمانشاهی» را در دستگاه همایون گوشه بیداد آنلاین بشنوید و در صورت تمایل دانلود نمایید.

    به دلیل کهولت سن
  • استاد رحیم معینی کرمانشاهی و استاد علی تجویدی

    استاد رحیم معینی کرمانشاهی و استاد علی تجویدی

    «رحیم معینی کرمانشاهی» نقاش، روزنامه‌نگار، نویسنده، شاعر و ترانه‌سرای بنام ایران بر اثر کهولت سن چشم از این جهان فرو بست.

    به گزارش خبرنگار «موسیقی ایرانیان»، این شاعر و ترانه سرای پیشکسوت، دیروز (سه شنبه ۲۶ آبان ماه) در بیمارستان جم از دنیا رفت، گفتنیست معینی کرمانشاهی از سال ۸۷ به دلیل کهولت سن،‌ با بیماری نفس‌تنگی و ناراحتی سینه دست و پنجه نرم می‌کرد.

    رحیم معینی کرمانشاهی سال ۱۳۰۱ خورشیدی در کرمانشاه دیده به جهان گشود. از سال ۱۳۴۱به کار نقاشی پرداخت و در این راه پیشرفت کرد و تابلوهایی نیز به یادگار گذاشت که از جمله تابلوی حضرت مسیح (ع) با کار سیاه‌قلم است. او در ضمن کارهای نقاشی، به نظم شعر می‌پردازد و داستان اختر و منوچهر را در چهار تابلو به رشته نظم کشیده است.

    او ضمن سرودن شعر به تصنیف‌سازی هم پرداخت و تصنیف‌هایش که توسط خوانندگان رادیو خوانده می‌شد از شهرت نیز برخوردار شد. این شاعر و ترانه‌سرا تا کنون کتاب‌هایی را همچون «ای شمع ها بسوزید»، «فطرت»، «خورشید شب»، «حافظ برخیز» و دوره‌ی منظوم تاریخ ایران با عنوان «شاهکار» منتشر کرده است. وی در کنار استاد علی تجویدی ۴۰ ترانهٔ ماندگار بر جای گذاشته و با اساتیدی چون پرویز یاحقی و همایون خرم نیز همکاری داشته است.

    «موسیقی ایرانیان» درگذشت «رحیم معینی کرمانشاهی» را به جامعه هنری ایران، دوستداران و خانواده ایشان، تسلیت می گوید، روحش شاد، یادش گرامی و آثارش همیشه جاودان باد.

    در ادامه می توانید تصنیف «طاقتم ده (ساغرم شکست ای ساقی)» را با آواز «سالار عقیلی»، آهنگسازی استاد فقید «همایون خرم» با شعری از استاد فقید «معینی کرمانشاهی» را در دستگاه همایون گوشه بیداد آنلاین بشنوید و در صورت تمایل دانلود نمایید.

    +دانلود تصنیف «طاقتم ده»

    «طاقتم ده» را آنلاین بشنوید:

    https://musiceiranian.ir/?p=92819
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *