×
×

به بهانهء زادروز بانوی آواز ایرانی

  • کد نوشته: 76918
  • حمیده موسوی
  • سه شنبه, ۲۹ام اردیبهشت ۱۳۹۴
  • ۴ دیدگاه
  • hot-topic-logo«ناهید دایی جواد»، خوانندهء پیشکسوت «گلها» دورهء درمان ۸ ماههء خود را پشت سر گذاشته و به انتظار نتیجهء معالجات می باشد، این در حالی ست که ایشان همچنان به تدریس آواز در اصفهان مشغول است.

    +سایت «موسیقی ایرانیان» ضمن تبریک زادروز این هنرمند پیشکسوت، برای ایشان آرزوی سلامتی دارد، تنت به ناز طبیبان نیازمند مباد…

    به بهانهء زادروز بانوی آواز ایرانی
  • ناهید دایی جواد

    ناهید دایی جواد

    موسیقی ایرانیان – حمیده موسوی: «ناهید دایی جواد»، خوانندهء پیشکسوت «گلها» دورهء درمان ۸ ماههء خود را پشت سر گذاشته و به انتظار نتیجهء معالجات می باشد، این در حالی ست که ایشان همچنان به تدریس آواز در اصفهان مشغول است.

    به گزارش خبرنگار «موسیقی ایرانیان»، استاد دایی جواد از جمله مدعوین و میهمانان کنسرت موسیقی «هامون» به سرپرستی لاله زهیدی در تالار فرشچیان اصفهان بوده و از آنجا که در آخرین گفتگویی که در پاییز ۱۳۹۳ با ایشان داشتیم، اشاراتی مبنی بر بیماری و تحت درمان بودن ایشان شده بود، حضورش در این کنسرت از یک سو و هفتاد و سومین زادروزش از سویی دیگر، بهانه ای برای گفتگویی مجدد و جویاییِ وضعیت جسمانی کنونی این خوانندهء نام آشنای موسیقی ایرانی شد.

    ناهید دایی جواد به منش گرم و صمیمی همیشگی خود در گفتگوی کوتاهی با خبرنگار ما ضمن تشکر عنوان کرد: «خیلی متشکرم که به یاد بنده بوده و پیگیر احوالم هستید. خوشبختانه دوره های پرتودرمانی را که از مهر ماه گذشته آغاز کرده بودم به پایان رسانده و در حال حاضر به انتظار نتیجهء آزمایش خون هستم تا ببینیم تقدیر برای ما چه ارمغانی آورده است.(خنده)»

    وی با اشاره به بهبودی نسبی ای که این روزها در خود احساس می کند افزود: «مدتی به دلیل شرایط نامساعد جسمانی و دوره های طولانی مدت درمانم چندان برنامهء منظم و ثابتی برای تدریس نداشتم اما این روزها را مجدداٌ به کار تدریس مشغولم و خوشبختانه تا حدودی کلاس هایم روند طبیعی خود را از سر گرفته اند.»

    حضور در کنسرت هامون

    حضور ناهید دایی جواد در کنسرت هامون

    خوانندهء قطعهء زیبای «غروب کوهستان» در خصوص کنسرت گروه «هامون» که پس از قریب به یک دهه با حضور بانوان نوازندهء اصفهانی و به شکل مختلط -در این شهر- برگزار می شد، ادامه داد: «بسیار کنسرت خوب و پرباری بود. بنده خیلی از این اجرا لذت بردم و بی آنکه هیچ خطری -متأثر از حضور بانوان و آقایان در کنار یکدیگر- متوجه مردم و  سلامت و امنیت شهر اصفهان گردد (خنده) به بهترین شکل ارائه شده و مخاطبین از این اتفاق خجسته به گرمی استقبال کردند. بنده با خانم زُهیدی در گروه موسیقی بانوان «ایراندخت» همکاری داشته و به توانایی های ایشان اشراف و آشنایی دارم و امیدوارم فعالیت های جدیدشان با گروه «هامون» از سوی مسئولین حمایت شده و بی هیچ نگرانی مسیر هنری خود را ادامه دهند.»

    شایان ذکر است که بانو دایی جواد، متولد ۲۸ اردیبهشت ۱۳۲۱ در شهر اصفهان است و مدرک لیسانس خود را در رشته ادبیات فارسی از دانشکده ادبیات دانشگاه اصفهان دریافت کرده است. ناهید دایی جواد در سال ۱۳۴۲ به استخدام آموزش و پرورش استان اصفهان درآمده و از سال ۱۳۵۵ تا سال ۱۳۷۴ در دبیرستان‌های شهر اصفهان به تدریس ادبیات و زبان فارسی و عربی مشغول بود. وی نه سال پیش از انقلاب، از رادیو استعفا داد و از سال ۱۳۷۴ تا کنون مشغول تدریس آواز ایرانی در آموزشگاه ‌ها می‌باشد.

    سایت «موسیقی ایرانیان» ضمن تبریک زادروز این هنرمند پیشکسوت، برای ایشان آرزوی سلامتی دارد، تنت به ناز طبیبان نیازمند مباد…

    https://musiceiranian.ir/?p=76918
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *