×
×

یک سال است که از فشارها و ریشه خشکانی های «شیمی درمانی» رها شده ام

  • کد نوشته: 121391
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۳۱ام شهریور ۱۳۹۵
  • ۰
  • hot-topic-logo«ناهید دایی جواد» هنرمند پیشکسوت ایران، این روزها در شرایط جسمانی مساعدتری همچنان به تدریس مشغول است، این در حالی ست که دورهء درمانِ ایشان از حدود یک سال پیش به پایان رسیده است.
    +هنرمندی به نازنینی «فرهنگ شریف» تکرار ناشدنی ست
    +استاد شجریان هنرمند ماست و باید با آغوش باز پذیرایش باشیم

    یک سال است که از فشارها و ریشه خشکانی های «شیمی درمانی» رها شده ام
  • ناهید دایی جواد

    ناهید دایی جواد

    «ناهید دایی جواد» هنرمند پیشکسوت ایران، این روزها در شرایط جسمانی مساعدتری همچنان به تدریس مشغول است، این در حالی ست که دورهء درمانِ ایشان از حدود یک سال پیش به پایان رسیده است.

    به گزارش خبرنگار سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، در روز «عید غدیر خم» بر آن شدیم تا جویای احوال استاد دایی جواد شده و پیگیر وضعیت کنونی شان باشیم که خوش بختانه در گفتگوی کوتاهی با خبرنگار ما، خبر از بهبودی نسبی خود داده و گفت: «حدود یک سال است که از فشارها و ریشه خشکانی های «شیمی درمانی» رها شده ام و حال نسبتاٌ بهتری دارم، بحمدلله. روزهای ناخوشایند و مهلکی بود. از موی سر آدمی تا ناخن پایش آسیب می بیند. کل وجود انسان متلاطم می شود و اغراق نکرده ایم اگر بگوییم این بیماری و به تبع آن دوره های شیمی درمانی، ریشهء انسان را می خشکاند. این روزها اوقاتم را با تدریس می گذرانم همچنان. در آموزشگاه های فارابی، بردیا و چند آموزشگاه دیگرِ اصفهان مشغول تدریس هستم.»

    در خصوص اجراهای خاص، ویژهء بانوان از بانو دایی جواد پرسیدیم و وی پاسخ گفت: «اتفاقاٌ خانمی از ادارهء ارشاد با من تماس گرفتند چند وقت پیش. پیشنهاد کردند که نامه ای مبنی بر درخواستِ اجرای کنسرت به ارشاد بنویسم، من هم بدم نیامد (خنده). اما خب اینقدر این مدت در رفت و آمدهای مختلف معالجتی بوده ام که فرصتش پیش نیامد پیگیر این قضیه بشوم. هرچند نمی دانم با این حال و روز آیا جایی برای امثال من روی صحنه هست یا خیر. (خنده)»

    این بانوی آواز در ادامه با اشاره به درگذشت استاد فقید «فرهنگ شریف» ابراز تاسف کرده و افزود: «بسیار آزرده شدم از شنیدن این خبر. هنرمندی به نازنینی ایشان تکرار ناشدنی ست. یک هنرمند خوب و انسانی خوب تر را از دست دادیم. خاطرم هست در چند نشست خصوصی نوازندگی قدرتمندشان تا چه حد مسحور کننده بود. روحشان شاد. یک انسان به تمام معنا بودند.»

    ناهید دایی جواد در پایان از بازگشت استاد «محمدرضا شجریان» گفت: «چقدر از آمدنشان خوش حال شدم. این هنرمند فرزند این خاک است نه جایی دیگر. باید اینجا باشند؟ استاد شجریان هنرمند ماست و باید با آغوش باز پذیرایش باشیم. برایشان آرزوی سلامتی دارم و طول عمر. ممنونم از شما که جویای حالم بودید.»

    https://musiceiranian.ir/?p=121391
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *