×
×

به دلیل کهولت سن، نفس‌تنگی و ناراحتی سینه

  • کد نوشته: 63526
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۲۴ام آبان ۱۳۹۳
  • ۱ دیدگاه
  • رحیم معینی کرمانشاهی با وجود بیماری و کهولت سن همچنان می‌سراید. حسین معینی‌ کرمانشاهی – فرزند رحیم معینی کرمانشاهی – درباره وضعیت این شاعر و ترانه‌سرای پیشکسوت گفت: حال ایشان خوب نیست، کهولت سن دارد، نفس‌تنگی و ناراحتی سینه اذیتش می‌کند و دائم در حال استراحت است. او در ادامه افزود: با وجود این شرایط، […]

    به دلیل کهولت سن، نفس‌تنگی و ناراحتی سینه
  • ۱۴۱۵۷۷۷۸۰۳۹۹۹_۹۹رحیم معینی کرمانشاهی با وجود بیماری و کهولت سن همچنان می‌سراید.

    حسین معینی‌ کرمانشاهی – فرزند رحیم معینی کرمانشاهی – درباره وضعیت این شاعر و ترانه‌سرای پیشکسوت گفت: حال ایشان خوب نیست، کهولت سن دارد، نفس‌تنگی و ناراحتی سینه اذیتش می‌کند و دائم در حال استراحت است.

    او در ادامه افزود: با وجود این شرایط، هنوز می‌نویسد و نمی‌تواند از نوشتن و شعر گفتن دست بردارد؛ این کار برایش عادت شده است.

    فرزند رحیم معینی معینی کرمانشاهی درباره «تاریخ منظوم ایران» هم گفت: ایشان سرودن این کار را متوقف کرده است و رویش کار نمی‌کند.

    پسر معینی کرمانشاهی همچنین درباره این‌که آیا او با شاعر دیگری ارتباط دارد یا نه، گفت: شاعران قدیمی که فوت کرده‌اند و جدیدی‌ها هم که نمی‌دانم شاعرند یا نه.

    رحیم معینی کرمانشاهی سال ۱۳۰۱ خورشیدی در کرمانشاه دیده به جهان گشود. از سال ۱۳۴۱به کار نقاشی پرداخت و در این راه پیشرفت کرد و تابلوهایی نیز به یادگار گذاشت که از جمله تابلوی حضرت مسیح (ع) با کار سیاه‌قلم است. او در ضمن کارهای نقاشی، به نظم شعر می‌پردازد و داستان اختر و منوچهر را در چهار تابلو به رشته نظم کشیده است.

    او ضمن سرودن شعر به تصنیف‌سازی هم پرداخت و تصنیف‌هایش که توسط خوانندگان رادیو خوانده می‌شد از شهرت نیز برخوردار شد. از آثار او می‌توان به چهار مجموعه شعر به نام‌های ای شمع‌ها بسوزید، فطرت، خورشید شب و حافظ برخیز اشاره کرد.

    https://musiceiranian.ir/?p=63526
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *