×
×

با حضور «کیوان ساکت» و در شهر مراغه

  • کد نوشته: 133639
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۳ام بهمن ۱۳۹۵
  • ۱ دیدگاه
  • مراسم پاسداشت مقام هنری زنده یاد «بیوک آقا شکورزاده مراغه ای» از نوازندگان تار با حضور «کیوان ساکت» روز پنجشنبه ۲۹ دی ماه در شهرستان مراغه برگزار شد.
    +«بیوک‌آقا» زاده ۱۳۱۲ در مراغه بود که بیست و هشتم دی‌ماه به دلیل نارسایی کلیه در بیمارستان مراغه درگذشت

    با حضور «کیوان ساکت» و در شهر مراغه
  • بیوک آقا

    بیوک آقا

    مراسم پاسداشت مقام هنری زنده یاد «بیوک آقا شکورزاده مراغه ای» از نوازندگان تار با حضور «کیوان ساکت» روز پنجشنبه ۲۹ دی ماه در شهرستان مراغه برگزار شد.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، این مراسم با شعرخوانی ودود دوستی شاعر توانمند مراغه ای و با اجرای محمد نوزادی از شاگردان کیوان ساکت آغاز شد. پخش فتوکلیپی از بیوک آقا، خاطرات حاضران در سالن را زنده کرد. این فتوکلیپ را آرش امن زاده طراحی و مدیریت هتل بزرگ مراغه آن را تهیه کرده بود. هادی رستگار و رفیع محمودی با ساز و آوازی یاد بیوک آقا را گرامی داشتند.

    سپس کیوان ساکت در سخنانی از مقام هنری بیوک آقا تجلیل کرد و ‌از رفعت و‌ حشمت آن هنرمند گفت. اشاره این هنرمند درخصوص شنیدن تکه های ناب موسیقی بیوک آقا و نیز مقایسه آن با برگزیده های برنامه گلهای رادیو بود.

    وی خاطرنشان کرد: «ما باید بدانیم هر نوازنده کار خوب، متوسط و ضعیف دارد. همواره باید کارهای خوب یک نوازنده مناط اعتبار مخاطبان قرار بگیرد. با بیوک آقا من از طریق ویدیویی کوتاه از فیلم زخمه بر زخم بیست سال پیش در پاریس آشنا شدم و‌ دم به دم برای آشنایی ایشان بر خود بالیدم و‌ منتظر روزی بودم که وی را ببینم. اکنون در زمانی به دیدار ایشان آمده ام که کالبد خاکیش در میان ما نیست اما روح بزرگ ایشان در این سالن و میان این جمع باشکوه در کنار ماست.»

    ساکت در بخش دیگری از صحبت های خود به هنرجویان توصیه کرد که تمرین مداوم موسیقی داشته باشند و ‌نیز از خواندن کتاب و مطالعه غافل نباشند. وی با خواندن بخشی از اشعار مهدی اخوان ثالث نشان دادند که تسلط و اشراف فوق العاده ای بر شعر معاصران دارد و بارها از سوی مخاطبین در سالن تشویق شدند. سپس در میان تشویق حاضران بداهه نوازی تار را اجرا کردند که باعث وجد بی نظیر مخاطبان شد.

    شایان ذکر است که «بیوک‌آقا» زاده ۱۳۱۲ در مراغه بود که بیست و هشتم دی‌ماه به دلیل نارسایی کلیه در بیمارستان مراغه درگذشت. آخرین حضور او در  عرصه موسیقی به کنسرت‌اش در تیرماه سال ۱۳۹۱ برمی‌گردد که با همراهی احمد آذرپیرا در حضور همایون شجریان و با استقبال دوستداران این هنرمند در شهر مراغه برگزار شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=133639
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *