×
×

بیش از همیشه دلتنگش می‌شم

  • کد نوشته: 47379
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۲۹ام دی ۱۳۹۲
  • ۰
  • همایون شجریان: امروز آن آزاد، تن و آشیان رها کرده شهر مراغه، که دل امثال من به بودنش خوش بود و به مرامش آلوده، از همیشه رهاتر شد و رفت. حالا دیگه هر وقت که یادش کنم، بیش‌تر از همیشه براش دلتنگ می‌شم. بدرود بیوک بزرگ.

    بیش از همیشه دلتنگش می‌شم
  • ax2موسیقی ایرانیان: همایون شجریان، در پیامی درگذشت استاد بیوک‌آقا شکورزاده مراغه‌ای را تسلیت گفت.

    به گزارش روابط عمومی شرکت فرهنگی و هنری دل‌آواز، همایون شجریان درگذشت استاد بیوک آقا شکورزاده مراغه‌ای را تسلیت گفت. شجریان پیام تسلیت خود را با شعری از حضرت مولانا آغاز کرد: «فروشدن چو بدیدی برآمدن بنگر/ غروب شمس و قمر را چرا زیان باشد/ تو را غروب نماید ولی شروق بود/ لحد چو حبس نماید خلاص جان باشد/ کدام دانه فرورفت در زمین که نرست/ چرا به دانه انسانت این گمان باشد/ دهان چو بستی از این سوی آن طرف بگشا/ که های هوی تو در جو لامکان باشد»

    شجریان در ادامه پیام صمیمانه خود آورده است: «امروز آن آزاد، تن و آشیان رها کرده شهر مراغه، که دل امثال من به بودنش خوش بود و به مرامش آلوده، از همیشه رهاتر شد و رفت. حالا دیگه هر وقت که یادش کنم، بیش‌تر از همیشه براش دلتنگ می‌شم. بدرود بیوک بزرگ.»

    «بیوک‌آقا» زاده ۱۳۱۲ در مراغه بود که ۲۸ دی‌ماه به دلیل نارسایی کلیه در بیمارستان مراغه درگذشت. آخرین حضور او در  عرصه موسیقی به کنسرت‌اش در تیرماه سال ۱۳۹۱ برمی‌گردد که با همراهی احمد آذرپیرا در حضور همایون شجریان و با استقبال دوستداران این هنرمند در شهر مراغه برگزار شد.

    شایان ذکر است که مراسم تشییع جنازه استاد بیوک‌آقا صبح دوشنبه ۳۰ دی‌ماه، با حضور هنرمندان و علاقه‌مندان ایشان در گلشن زهرای شهر مراغه برگزار خواهد شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=47379
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *