×
×

نوش آبادی: خواننده هیچ آکادمی خارج از کشوری در ایران مجوز نگرفته است

  • کد نوشته: 93645
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۹ام آذر ۱۳۹۴
  • ۰
  • hot-topic-logoسخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بیستمین نشست خبری خود عنوان کرد افرادی که سابقه همکاری با شبکه های ماهواره ای را دارند به راحتی نمی توانند مجوز فعالیت در ایران را دریافت کنند.
    +جامعه هنرمندان ما، جامعه‌ای فرهیخته، آگاه و متعهد است. اقلیت نادری‌اند که آگاهانه با واسطه یا بدون واسطه با این شبکه‌ها در ارتباط هستند
    +حضور طالبی به‌عنوان سرپرست مانعی برای برگزاری برنامه‌های جشنواره موسیقی فجر نیست

    نوش آبادی: خواننده هیچ آکادمی خارج از کشوری در ایران مجوز نگرفته است
  • حسین نوش‌آبادی

    حسین نوش‌آبادی

    سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بیستمین نشست خبری خود عنوان کرد افرادی که سابقه همکاری با شبکه های ماهواره ای را دارند به راحتی نمی توانند مجوز فعالیت در ایران را دریافت کنند.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، حسین نوش‌آبادی (سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) درباره ممنوعیت فعالیت برخی خوانندگان، گفت: «هنرمندان ما باید مراقب باشند آثار و محصولات هنری‌شان مورد تعرض قرار نگیرد و ناخواسته برای خودشان مشکل درست نکنند. این‌که آثار آن‌ها از شبکه‌های تلویزیونی، رادیویی، ماهواره‌ای و معاند نظام پخش می‌شود، فی‌نفسه جرم نیست، چون بسیاری از این شبکه‌ها بدون اطلاع و رضایت صاحب اثر، اقدام به انتشار آثار می‌کنند. حرف ما با کسانی است که آگاهانه با شبکه‌های ماهواره‌ای خارجی مصاحبه می‌کنند یا برای محصولات‌شان با آن‌ها ارتباط دارند. تذکرات لازم به آن‌ها داده شده و اگر بر این همکاری اصرار کنند، برخورد قانونی صورت می‌گیرد و برای گرفتن مجوز و اجراهای بعدی با مشکل روبه‌رو می‌شوند.»

    او ادامه داد: «جامعه هنرمندان ما، جامعه‌ای فرهیخته، آگاه و متعهد است. اقلیت نادری‌اند که آگاهانه با واسطه یا بدون واسطه با این شبکه‌ها در ارتباط هستند. کسانی که ارتباط رسمی با این شبکه‌ها ندارند مشمول برخوردها و ممنوعیت‌ها نخواهند شد. فهرستی که قبلا از ممنوعیت فعالیت برخی خوانندگان منتشر شد، توسط وزارت ارشاد تصویب شده است.»

    نوش‌آبادی همچنین درباره فعالیت برخی خوانندگان ایرانی در خارج از کشور و اقدام آن‌ها برای گرفتن مجوز و فعالیت در ایران، گفت: «افرادی که در گذشته سابقه همکاری با شبکه‌های ماهواره‌ای و آکادمی‌های هنری را دارند که در قالب اجراهای زنده و ارسال سفارش بوده، به‌راحتی نمی‌توانند مجوزی برای فعالیت خود در داخل کشور بگیرند، مگر این‌که فعالیت آن‌ها در کشور موجه و منطقی باشد، به‌طوری که عملکرد گذشته آن‌ها را جبران کند و متعهد شوند که براساس قوانین جمهوری اسلامی پیش می‌روند و به رعایت فرهنگ ایرانی – اسلامی ملتزم هستند.»

    او بیان کرد: «در رابطه با فردی که برخی رسانه‌ها نام او را اعلام کردند که مجوز فعالیت در کشور گرفته، این مورد را تکذیب می‌کنیم. این فرد مجوز نگرفته و نخواهد گرفت، مگر این‌که مراجع ذی‌صلاح تشخیص دهند. مرجع رسیدگی به فعالیت هنری آن‌ها، وزارت ارشاد است و صلاحیت سیاسی و امنیتی آن‌ها از طریق مراجع دیگر و نهادهای قانونی پیگیری می‌شود.»

    نوش‌آبادی در بخش دیگری از سخنانش، درباره وضعیت سرپرست دفتر موسیقی وزارت ارشاد نیز اظهار کرد:‌ «سرپرست کسی که مسوولیت یک بخش را عهده‌دار است و گمان نمی‌کنیم حضور او لطمه‌ای به کیفیت برنامه‌های جشنواره موسیقی فجر وارد کند. روزی که حکم ایشان به ریاست تبدیل شود یا فرد دیگری جایگزین شود، تدابیر لازم اتخاذ خواهد شد. در حقیقت، حضور این فرد به‌عنوان سرپرست مانعی برای برگزاری برنامه‌های جشنواره موسیقی فجر نیست.»

    https://musiceiranian.ir/?p=93645
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *