×
×

«حسین پرنیا» در گفتگو با «موسیقی ایرانیان» عنوان کرد:

  • کد نوشته: 85649
  • حمیده موسوی
  • جمعه, ۶ام شهریور ۱۳۹۴
  • ۳ دیدگاه
  • hot-topic-logo«حسین پرنیا» آهنگساز موسیقی ایرانی پس از انتشار آخرین آثار و برگزاری آخرین کنسرت در آمل، در گفتگویی با «موسیقی ایرانیان» که به بهانهء جویایی احوال این هنرمند با ایشان صورت گرفته بود، از اثر آمادهء انتشار خود با عنوان «رقصان» به خوانندگی «شهرام ناظری» خبر داد.
    +این اثر در وصف و بزرگداشت حضرت مولاناست

    «حسین پرنیا» در گفتگو با «موسیقی ایرانیان» عنوان کرد:
  • شهرام ناظری به همراه ارکستر به سرپرستی «حسین پرنیا»

    شهرام ناظری به همراه ارکستر به سرپرستی «حسین پرنیا»

    موسیقی ایرانیان – حمیده موسوی: «حسین پرنیا» آهنگساز موسیقی ایرانی پس از انتشار آخرین آثار و برگزاری آخرین کنسرت در آمل، در گفتگویی با «موسیقی ایرانیان» که به جهت جویاییِ احوال این هنرمند با ایشان صورت گرفته بود، از اثر آمادهء انتشار خود با عنوان «رقصان» به خوانندگی «شهرام ناظری» خبر داد.

    «حسین پرنیا» با اعلام این خبر و در گفتگو با خبرنگار «موسیقی ایرانیان» عنوان کرد: «این اثر در وصف و بزرگداشت حضرت مولاناست که کلیهء مراحل استودیویی را به پایان رسانده و ظرف یکی دو ماه آینده به مرحلهء انتشار خواهد رسید.»

    وی افزود: «در این مجموعه نگرشی روایتی بر اشعار مولانا همراه با فضایی رقص و سماع گونه چه بر قطعات آوازی و چه بر تصانیف حاکم است. همچنین فضای دستگاهی «رقصان» فضایی مرکب است که از همایون آغاز می گردد و سیری روایتی در دیگر دستگاه ها همچون چهارگاه، بیات اصفهان و …پیش می گیرد.»

    در خصوص اجراهای زنده از این آهنگساز پرسیده و وی پاسخ گفت: «متأسفانه بعد از آخرین کنسرت که در آمل به همراهی گروه همایون و خوانندگی آقای خسرو علیزاده، در دو بخش موسیقی مازندرانی و موسیقی ایرانی برگزار کردیم، اجرای خاصی نداشته ایم. در حال حاضر به دلیل شرایط نامناسب جسمانی فعالیت هایم را متوقف کرده ام و تا زمانی که به بهبودی نسبی دست یابم ناچارم از پرداختن به برنامه های اجرایی اجتناب کنم لیکن در اولین فرصت در صددم تا اثری بی کلام را به روی صحنه ببرم.»

    وی در پایان خاطر نشان کرد: «به هر جهت آثار موسیقایی بی شماری در حال حاضر در قالب کنسرت و آلبوم در حال اجرا و انتشار است لیکن تمام ماجرای این عرصه به این رویدادها ختم نمی گردد. موضوع تجارت موسیقایی فضای جامعهء امروز را احاطه کرده و رقابت ناشایستی نیز برای موفقیت در این تجارت در جریان است، لذا پرداختن به این که بنده در حال ضبط یا اجرای چه برنامه و اثری هستم شاید چندان به معضلات این هنر نپردازد و بسیاری از ناگفته ها را همچنان سربسته و مکتوم باقی گذارد. امید که نگاه جدی تری در این زمینه اتخاذ گردد.»

    شایان ذکر است که پاییز سال گذشته، حسین پرنیا آلبوم موسیقایی «پادشاه فصل‌ها» به خوانندگی «علیرضا افتخاری» را راهی بازار موسیقی کشور کرده بود.

    https://musiceiranian.ir/?p=85649
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *