×
×

«هزار صدا» در سال جدید هم ادامه پیدا می‌کند

  • کد نوشته: 74427
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۳۱ام فروردین ۱۳۹۴
  • ۳ دیدگاه
  • hot-topic-logoخوانندگان برتر دور نهایی «هزار صدای موسیقی» ویژه موسیقی سنتی، شنبه ۲۹ فروردین ماه با حضور تعدادی از پیشکسوتان موسیقی ایرانی در فرهنگسرای نیاوران معرفی شدند. حاشیه نگاری خبرنگار «موسیقی ایرانیان» از برنامه هزارصدای فینال موسیقی اصیل ایرانی را در ادامه دنبال کنید
    +در ادامه عکسهای موسیقی ایرانیان (عکاس: علی تاجیک) از این مراسم را می توانید دنبال کنید.
    +کلیپ تصویری اجرای گروههای برگزیده در سایت‌های معتبر موسیقی پخش خواهد شد

    «هزار صدا» در سال جدید هم ادامه پیدا می‌کند
  • فینال هزار صدا

    فینال هزار صدا

    موسیقی ایرانیان – صنم قلی زاده: خوانندگان برتر دور نهایی «هزار صدای موسیقی» ویژه موسیقی سنتی، شنبه ۲۹ فروردین ماه با حضور تعدادی از پیشکسوتان موسیقی ایرانی در فرهنگسرای نیاوران معرفی شدند.

    در این برنامه که با حضور هادی منتظری، حمیدرضا نوربخش، مهران مهرنیا، محمد هاشم احمدوند، پرواز همای، حمید اسفندیاری، حسین مجیدیان، ابراهیم اسماعیلی، رحمت شاکری، یلدا یزدانی، علی اکبر رفوگران و جمعی دیگر از هنرمندان برگزار شد، ۵ گروه منتخب از برنامه های قبل «هزار صدا» به نام های آوای تذرو، دلنوازان، سخن عشق، قاصدک و گروه واحه با یکدیگر به رقابت پرداختند که مورد توجه داوارن و علاقمندان در سالن قرار گرفت.

    حاشیه نگاری خبرنگار «موسیقی ایرانیان» از برنامه هزارصدای فینال موسیقی اصیل ایرانی را در ادامه دنبال کنید.

    * برنامه با نیم ساعت تاخیر آغاز شد.

    * بعد از قرآن و سرود ملی، تیتراژ برنامه پخش شد که تصاویر از کل برنامه‌های هزارصدا روی ترانه بوی بهار با صدای استاد نادر گلچین بود.

    * بعد از آن آرش نصیری مدیر و مجری هزارصدا از گروه دلشدگان به خوانندگی پوریا خاکپور و نوازندگی حمید سروری (تنبک)، احمد پورابوقداره (کمانچه)، عرفان‌پور حسین (تار) و ساسان یزدانی‌پور (عود) درخواست کرد به عنوان گروه مه‌مان برنامه را آغاز کنند، گروه دلشدگان بعد از قطعه آوازی، آهنگ کوچه باغ را که استاد گلچین سال‌ها قبل اجرا کرده بود را بازخوانی کردند.

    * بعد از آن مجری از کار‌شناسان دعوت کرد که روی صحنه حاضر شده در محل مربوط بنشینند، نکته مهم در این بخش این بود که استاد محمدعلی بهمنی به علت بروز مشکلی نتوانستند حضور پیدا کنند بنابر این سید عباس سجادی، شاعر و کار‌شناس و مجری مطرح موسیقی و مدیر فرهنگسرای نیاوران به عنوان کار‌شناس شعر در کنار استادان نادر گلچین و میلاد کیایی نشست.

    * سپس گروه آوای تزرو به عنوان اولین گروه شرکت کننده در برنامه به اجرای برنامه پرداخت و بعد از آن به ترتیب، گروه قاصدک، گروه واحه، گروه صدای سخن عشق و گروه دلنوازان به اجرای برنامه پرداختند.

    * آهنگساز گروه دلنوازان پارسا جعفری شانزده و نیم ساله و تنظیم کننده‌اش آرمین عمرانی نوازنده بیست ساله و نابینای پیانو بود و میلاد کیایی از اجرای این گروه به عنوان حسن ختام یاد کرد.

    * در پایان و بنابر رای کار‌شناسان برنامه:

    علیرضا جعفرزاده و سیدشهاب روحانی به عنوان خواننده گان بر‌تر؛ پارسا جعفری (تار)، آرمین عمرانی (پیانو)، محمداحمدوند (تار)، محمدحسین عباسی (سنتور) و نویدعرب (سنتور) به عنوان نوازندگان بر‌تر و گروههای دلنوازان، آوای تذرو و واحه به عنوان گروههای بر‌تر برگزیده شدند.

    * بنابر اعلام آرش نصیری، کلیپ تصویری اجرای گروههای برگزیده در سایت‌های معتبر موسیقی پخش خواهد شد.

    * قرار بر این شد به عنوان هدیه و از طرف مازیار عطاریان (آهنگساز و مدیر استودیو تهران)، ضبط و میکس و مس‌تر قطعه برگزیده برنامه به این گروه اهدا شود.

    * بعد از دومین اجرا، نوازنده نوجوان و سیزده ساله تار، تارا پیراینده که به همراه خانواده از همدان به تهران آمده بود قطعه‌ای را نواخت و تحسین همگان را برانگیخت.

    * به گفته سید عباس سجادی و آرش نصیری، لوح تقدیری با امضای هیات داوران و مدیر برنامه به همه این برگزیدگان اهدا خواهد شد.

    * علی اکبر رفوگران، حمیدرضا نوربخش؛ مهران مهرنیا، پرواز همای، حمید اسفندیاری، حسین مجیدیان، ابراهیم اسماعیلی، رحمت شاکری، یلدا یزدانی و جمعی دیگر از هنرمندان از مهمانان این برنامه بودند.

    * بنابر اعلام آرش نصیری برنامه بخش موسیقی اصیل ایرانی هزار صدا در سال جدید هم ادامه پیدا خواهد کرد که به زودی برنامه‌های آن اعلام خواهد شد. همچنین فینال هزارصدای پاپ برای انتخاب بهترین‌های موسیقی پاپ هزارصدا تا پایان اردیبهشت در فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد که به زودی برنامه آن نیز از طریق رسانه‌های گروهی به اطلاع علاقمندان خواهد رسید.

    در ادامه عکسهای موسیقی ایرانیان (عکاس: علی تاجیک) از این مراسم را می توانید دنبال کنید.

    https://musiceiranian.ir/?p=74427
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *