×
×

گفتگوی شرق با «کریستیان براد تامسن»

  • کد نوشته: 62569
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۳ام آبان ۱۳۹۳
  • ۴ دیدگاه
  • «کریستیان براد تامسن»، کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده دانمارکی که یکی از اعضای هیات داوران بخش بین‌الملل جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران بود در مصاحبه ای کوتاه با روزنامه شرق، درباره انگیزه اش از ساخت سه فیلم در باره موسیقی و آشنایش با موسیقی ایرانی که باعث شد یکی از این سه فیلم را به موسیقی […]

  • «کریستیان براد تامسن»، کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده دانمارکی که یکی از اعضای هیات داوران بخش بین‌الملل جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران بود در مصاحبه ای کوتاه با روزنامه شرق، درباره انگیزه اش از ساخت سه فیلم در باره موسیقی و آشنایش با موسیقی ایرانی که باعث شد یکی از این سه فیلم را به موسیقی ایرانی و استاد شجریان اختصاص دهد می گوید:

    کریستیان براد تامسن

    یادم نمی‌آید برای اولین‌بار چه وقت صدای شجریان را شنیدم. چنان محو صدایش شدم، انگار کلماتش برایم اهمیتی نداشت. درواقع فرقی نمی‌کرد چه می‌گوید، بلکه صدای او مرا به اعماق می‌برد. همان‌جا یاد یکی از شعارهای زندگی‌ام افتادم که از نیچه برگرفتم.

    کریستیان براد تامسن ، وقتی درباره محمدرضا شجریان صحبت می‌کند، اشک در چشمانش جمع شده و نسبت به او ادای احترام میکند و می‌گوید در مقایسه با موسیقی، تمام ابزارهای ارتباط بشری پیش‌پاافتاده و بی‌ارزش‌اند. شاید برای همین است که سه فیلم آخرم را درباره موسیقی ساختم که یکی از آنها درباره شجریان خواننده‌ مشهور است. دو فیلم دیگر درباره موسیقی جاز هست. الان که در تهران هستم بهتر است بگویم من یک کلمه زبان فارسی متوجه نمی‌شوم، ولی از موسیقی زبان شما؛ خیلی لذت می‌برم.

    «کریستیان براد تامسن»، کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده دانمارکی، یکی از اعضای هیات داوران بخش بین‌الملل بود که کارگردانی بیش از ۱۰عنوان فیلم مستند را در کارنامه هنری دارد که از آن جمله می‌توان به مستند‌های صدای ایران، محمدرضا شجریان ۲۰۰۶ و فاسبیندر ودوست‌داشتن بی‌ادعا ۲۰۱۴ اشاره کرد.

    https://musiceiranian.ir/?p=62569
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *