×
×

رونمایی اثر جدید این دو هنرمند؛

  • کد نوشته: 60909
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۷ام مهر ۱۳۹۳
  • ۳ دیدگاه
  • علی اکبر مرادی و پژمان حدادی اواخر مهرماه سال جاری در فرهنگسرای ارسباران به صحنه می‌روند. علی اکبر مرادی، آهنگساز و نوازنده تنبور در گفت‌وگو با هنرآنلاین گفت: کنسرت “راز رود” که به همنوازی تنبور و تنبک اختصاص دارد ۲۰ و ۲۱ مهرماه سال جاری ساعت ۲۰ در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود. این نوازنده با […]

  • 49038_635474249616729031_mعلی اکبر مرادی و پژمان حدادی اواخر مهرماه سال جاری در فرهنگسرای ارسباران به صحنه می‌روند.

    علی اکبر مرادی، آهنگساز و نوازنده تنبور در گفت‌وگو با هنرآنلاین گفت: کنسرت “راز رود” که به همنوازی تنبور و تنبک اختصاص دارد ۲۰ و ۲۱ مهرماه سال جاری ساعت ۲۰ در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

    این نوازنده با اشاره به اینکه به همراه پژمان حدادی به اجرای برنامه می‌پردازد، بیان کرد: این کنسرت براساس رودخانه‌ای در کردستان است که من تصمیم گرفتم داستان آن را به صورت موسیقی روایت کنم زیرا همیشه ذهن من درگیر بود در نتیجه می‌خواهم درباره راز این رودخانه و حالت‌های مختلف آن در این کنسرت به شکل موسیقیایی صحبت کنم.

    مرادی افزود: در این کنسرت آلبوم جدید من با عنوان “راز رود” رونمایی می‌شود که این اثر شامل هفت قطعه است.

    این آهنگساز درباره این کنسرت تاکید کرد: در این کنسرت قطعاتی از آلبوم “راز رود” برای مخاطبان اجرا می‌شود و بخشی از این کنسرت به اجرای قطعاتی از ساخته‌های خودم اختصاص دارد.

    علی اکبر مرادی با اشاره به اینکه قطعات این کنسرت در مقام‌های تنبور است، خاطرنشان کرد: در این کنسرت به همراه پژمان حدادی قطعاتی را با تنبور و سازهای کوبه‌ای می‌نوازیم که این قطعات از ساخته‌های خودم است.

    این نوازنده تنبور درباره هدفش از برگزاری این کنسرت گفت: ما آخرین نفس‌ها را برای برگزاری کنسرت‌های هنری می‌کشیم زیرا امروزه وضعیت موسیقی بسیار آشفته است و کنسرت‌های غیر هنری بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

    مرادی در ادامه افزود: متاسفانه بسیاری از افراد دیروز خواننده شده‌اند و امروز ادعای خوانندگی می‌کنند و کنسرت‌های آن چنانی برگزار می‌کنند. ما پاسداران هنر اصیل ایرانی هستیم در نتیجه نیازمند حمایت هستیم.

    این آهنگساز در پایان گفت: متاسفانه مردم هم تغییر کرده‌اند و هر چیزی که خوب نیست را بیشتر می‌پسندند در نتیجه همه امید ما این است که مردم به موسیقی اصیل خود بیشتر توجه کنند.

    علی اکبر مرادی، نوازنده تنبور و خنیاگر و آواز‌خوان منطقه گوران کرمانشاه است که در سال ۱۳۳۶ در همین شهر متولد شد. او از شش سالگی نواختن این ساز را آغاز و در ده سالگی به عنوان یک نوازنده کامل تنبور شناخته شد. مرادی نزد استادان برجسته تنبور همانند سید ولی حسینی، سید محمد علوی و دیگر استادان بنام این ساز در کرمانشاه به تکمیل هنر پرداخت و در سن سی سالگی نواختن تمامی ۷۲ مقام موسیقی مقامی کرمانشاه را با تنبور آموخت و از سال‌های اولیه دهه پنجاه زندگی حرفه‌ای خود را آغاز کرد که از آن زمان تاکنون موفق به دریافت جوایز مهمی از جشنواره‌های ایرانی شده ‌است.

    از مرادی اجراهای متعددی ثبت و ضبط شده است که از جمله مهمترین آنها می‌توان به آلبوم مشترک او با کیهان کلهر با عنوان در “آیینه‌‌آسمان” اشاره کرد. این آلبوم به صورت کنسرت در آمریکا نیز اجرا شد.او همچنین کنسرت‌هایی با پژمان حدادی، نوازنده نام‌آشنای سازهای کوبه‌ای به صحنه برد که حاصل آن انتشار دو آلبوم “مهر و ماه” یک و دو است.

    انتشار آلبوم مهتاب و پاییز از دیگر کارهای مرادی است که با همراهی اردشیر کامکار (مهتاب) و کوروش مرادی و نیز سیامک جهانگیری (نی) در آلبوم پاییز همراه بود. او علاوه بر تنبور نوازی از صدایی پخته و ذوقی پرورش یافته برخوردار است و عمری است که در جهت ثبت و ضبط و انتشار روایت‌های اصیل موسیقی کردی تلاش کرده است و در شناخت و درک نغمه‌های اصیل موسیقی مناطق کرد‌نشین کارشناسی تمام عیار به شمار می‌رود و مورد ارجاع بسیاری از موسیقی‌دانان در داخل و خارج کشور است.

    او را باید از معدود نوازندگان و خنیاگران موسیقی نواحی به شمار آورد که درکی عمیق از موسیقی ردیفی هم دارد. از جمله تلاش‌های مرادی سعی در ساخت مکانی برای تنبور در منطقه کرمانشاه است که هنوز توفیقی نیافته است. او به عنوان تک نواز تنبور سبک منحصر به فردی دارد که او را از دیگر نوازندگان این ساز متمایز کرده‌است.

    https://musiceiranian.ir/?p=60909
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *