×
×

مجید کیانی: موسیقی علم نیست

  • کد نوشته: 60376
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۳۰ام شهریور ۱۳۹۳
  • ۱ دیدگاه
  • مجید کیانی نوازنده پیشگام سنتور در تازه ترین کنسرت موسیقایی خود قطعاتی در دستگاه راست پنجگاه، بیات زند و افشاری را برای مخاطبان و علاقه مندان موسیقی ایرانی اجرا کرد. این هنرمند در کنسرت پژوهشی خود که روز جمعه ۲۸ شهریورماه با حمایت معاونت هنری وزارت ارشاد در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد، در بخش نخست […]

  • IMG11370296مجید کیانی نوازنده پیشگام سنتور در تازه ترین کنسرت موسیقایی خود قطعاتی در دستگاه راست پنجگاه، بیات زند و افشاری را برای مخاطبان و علاقه مندان موسیقی ایرانی اجرا کرد.

    این هنرمند در کنسرت پژوهشی خود که روز جمعه ۲۸ شهریورماه با حمایت معاونت هنری وزارت ارشاد در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد، در بخش نخست به اجرای آواز بیات زند و افشاری پرداخت که هر کدام از این آوازها در ۲ قطعه ۱۵ دقیقه‌ای نواخته شد. ضمن اینکه وی در بخش دوم این کنسرت در دستگاه راست پنجگاه قطعاتی را برای سنتور اجرا کرد.

    این هنرمند پیشکسوت موسیقی با اشاره به اهداف خود در برگزاری این کنسرت موسیقایی توضیح داد: قطعه هایی که در این کنسرت نواخته شد بر اساس موسیقی دستگاهی ایران و بر اساس الگوهای پیشین و گوشه های موسیقی ایرانی بود. این در حالی است که هدف من برای برگزاری این کنسرت جنبه آموزشی آن برای هنرجویان بود، چرا که قطعه هایی که نواختم براساس موسیقی قدیم ایران اجرا شد.

    وی ادامه داد: من می خواهم که جوانان به انگاره هایی که در موسیقی اصیل ایرانی است توجه کنند. از نظر من موسیقی هنر است و علم نیست، ولی تفکر درباره موسیقی لازم و ضروری است.

    این نوازنده سنتور درباره آثاری که در حال حاضر در دست تهیه دارد، گفت: هم اکنون در تدارک و برنامه ریزی برای انتشار ۱۵ اثر موسیقایی هستم که این آثار به شناخت موسیقی اختصاص دارد. ۵ اثر این مجموعه درباره همایش و شناخت موسیقی تا به امروز منتشر شده و قرار است ۱۵ اثر دیگر به زودی در دسترس علاقه مندان قرار گیرد.

    پیش از این نیز مجید کیانی در مردادماه سال جاری برنامه ای را در موزه موسیقی به روی صحنه برده بود. اجرای بعدی کیانی در ۱۷ مهرماه سال جاری و در شهر رشت برگزار می شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=60376
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *