×
×

محمد مهدی باطنی خبر داد:

  • کد نوشته: 60147
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۲۶ام شهریور ۱۳۹۳
  • ۰
  • محمد مهدی باطنی آهنگساز، نوازنده و سرپرست گروه موسیقی «نغمه ساز»، گفت: در تاریخ ۳۰ و ۳۱ شهریور ماه در شهر بارسلونا به همت دفتر رایزنی فرهنگ ایران در مادرید و سازمان فرهنگ و ارتباطات و به دعوت از خانه آسیا و شهرداری بارسلونا به نمایندگی از کشورمان در فستیوال بارسلونا شرکت خواهیم کرد. وی افزود: […]

  • محمد مهدی باطنی آهنگساز، نوازنده و سرپرست گروه موسیقی «نغمه ساز»، گفت: در تاریخ ۳۰ و ۳۱ شهریور ماه در شهر بارسلونا به همت دفتر رایزنی فرهنگ ایران در مادرید و سازمان فرهنگ و ارتباطات و به دعوت از خانه آسیا و شهرداری بارسلونا به نمایندگی از کشورمان در فستیوال بارسلونا شرکت خواهیم کرد.

    وی افزود: ۳۰ شهریور اجرا خواهیم داشت و ۳۱ شهریور در یک ورک شاپ حضور داریم. در این فستیوال ۱۳ شرکت حضور دارند که گروه ما به نمایندگی از ایران در این فستیوال شرکت دارد. هدف از برگزاری این فستیوال این است که فرهنگ ها با یکدیگر تعامل داشته باشند و آشنایی با موسیقی کشورهای مختلف صورت بگیرد.

    این آهنگساز در خصوص قطعاتی که قرار است در این فستیوال توسط گروه «نغمه ساز» اجرا شود، عنوان کرد: مجموعه ای از قطعات آلبوم های «یکیست» و «بی منت می» به اجرا در خواهد آمد و چند قطعه از موسیقی غرب ایران که قطعاتی که از موسیق غرب انتخاب شده است همه به صورت زنجیروار به هم متصل شده اند و در پایان کار به اجرا در می آید ولی بیشتر محور کار ما اجرای قطعات دو آلبوم «بی منت می» و «یکیست» است .

    وی ادامه داد: نوازنده هایی که در این اجرا حضور دارند ایرج دشتی نوازنده تار، مجید محیط نوازنده کمانچه، مرتضی یگانه راد نوازنده تمبک، پژمان صاعدی نوازنده بم تار و دف، مجید یگانه راد نوازنده سازهای کوبه ای و وفا مصباحی نوازنده نی است.

    محمد مهدی باطنی در پایان خاطر نشان کرد: یکی از دلایل شرکت در این فستیوال، حضور در فستیوال «تمدن رودهای بزرگ» پکن بود که خیلی اجرای خوبی بود و خوب هم دیده شد. این فستیوال در مهرماه ۹۱ در پکن برگزار شد و حضور ما امسال در فستیوال بارسلونا دومین حضور گروه نغمه ساز در فستیوال های بین المللی به شمار می رود.

    https://musiceiranian.ir/?p=60147
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *