×
×

این قطعه به‌صورت ارکسترال ضبط خواهد شد

  • کد نوشته: 51121
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۲۱ام اسفند ۱۳۹۲
  • ۲ دیدگاه
  • محمدرضا شجریان از آن چهره‌هایی است که کارکردن یا کار نکردنش خبرساز است. او که در چندسال گذشته بیشتر بر اجراهای خارجی متمرکز بوده قرار است در نخستین همکاری‌اش با علی رهبری قطعه «مادرم ایران» را اجرا کند.
    +این قطعه با شعری از محمدفرید ناصری ساخته می شود!

    این قطعه به‌صورت ارکسترال ضبط خواهد شد
  • استاد شجریان و رهبری

    علی رهبری و محمدرضا شجریان

    موسیقی ایرانیان: محمدرضا شجریان از آن چهره‌هایی است که کارکردن یا کار نکردنش خبرساز است. او که در چندسال گذشته بیشتر بر اجراهای خارجی متمرکز بوده قرار است در نخستین همکاری‌اش با علی رهبری قطعه «مادرم ایران» را اجرا کند.

    این خبر را علی رهبری، رهبر ارکستر و آهنگساز ایرانی به‌صورت رسمی در صفحه خود اعلام کرده و گفته قرار است با شجریان همکاری کند. شعر این قطعه از محمدفرید ناصری است که او این خبر را در گفت‌وگو با ایلنا تایید کرده و گفته: «علی رهبری روی یکی از ترانه‌های من که در واقع یک ترانه ملی- وطنی است، آهنگسازی کرده و اطلاع داده که قرار است محمدرضا شجریان آن را اجرا کند.»

    ناصری در این مورد اضافه کرد: «نسخه اتود این قطعه، توسط آقای رهبری برای من ارسال شده و تا آنجا که می‌دانم یک نسخه از آن را نیز برای آقای شجریان فرستاده‌اند و ایشان با اجرای این کار موافقت کرده‌اند.»

    محمدفرید ناصری ضمن بیان این مطلب که به احتمال زیاد این قطعه به‌صورت ارکسترال ضبط خواهد شد، درمورد شیوه پخش و اجرای زنده آن اظهار کرد: من از تاریخ اجرا و انتشار این اثر اطلاعی ندارم و برنامه‌های پخش و اجرا توسط خود آقای رهبری منتشر خواهد شد.

    به نظر می‌رسد این تصنیف تنها همکاری رهبری و ناصری و احتمالا شجریان نخواهد بود و قطعات دیگری هم با آهنگسازی رهبری تنظیم خواهد شد. مرغ خوشخوان که در سال ۹۰ منتشر شد آخرین آلبوم محمدرضا شجریان بود که نام این آلبوم از تصنیف آخر آن (تصنیف مرغ خوشخوان) گرفته شده است.

    https://musiceiranian.ir/?p=51121
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *