×
×

همزمان با با روز جهانی «نی انبان»

  • کد نوشته: 51095
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۲۰ام اسفند ۱۳۹۲
  • ۱۰ دیدگاه
  • مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی لغو کنسرت گروه موسیقی «لیان» گفت: «آقای محسن شریفیان به جای اینکه به رفتارهای غیرحرفه‌ای و حاشیه‌سازی بپردازند، اگر مشغول به کار آهنگسازی خود شوند قطعا موفق‌تر خواهند بود.»
    +ارجمند: رفتارهایی که آقای شریفیان انجام می‌دهند در شأن یک موسیقی‌دان نیست

    همزمان با با روز جهانی «نی انبان»
  • ney-anbanمدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی لغو کنسرت گروه موسیقی «لیان» گفت: آقای محسن شریفیان به جای اینکه به رفتارهای غیرحرفه‌ای و حاشیه‌سازی بپردازند، اگر مشغول به کار آهنگسازی خود شوند قطعا موفق‌تر خواهند بود.

     ارجمند درباره لغو کنسرت گروه «لیان» در روز نی‌انبان‌ گفت:‌ گروه «لیان» قرار بود چندی پیش در استادیومی در بوشهر برنامه اجرا کند که مجوز آن‌ها از سوی ارشاد صادر شد و موافقت استانداری بوشهر نیز اعلام شد.

     او ادامه داد: این در حالی بود که به دلیل ازدحام جمعیت و رعایت نشدن امنیت در یک محیط پر از ازدحام، شهرداری تصمیم گرفت که این برنامه اجرا نشود زیرا ممکن است تبعات منفی داشته باشد. بنابراین از اجرای کنسرت جلوگیری شد که به زعم بنده امری غیرعادی هم نیست.

     این آهنگساز اضافه کرد: محسن شریفیان چندی پیش هم در کانون وکلا اجرا داشته است و ما در جشنواره فجر هم با ایشان همکاری داشته‌ایم. ایشان در بیشتر اجراهای بین‌المللی نیز مورد حمایت قرار گرفته و به ایشان توجه کافی شده است.

     ارجمند یادآور شد: رفتارهایی که آقای شریفیان انجام می‌دهند در شأن یک موسیقی‌دان نیست و ما هم سعی کردیم در این ماه‌های اخیر نهایت همکاری را با هنرمندان داشته باشیم.

     او درباره روند صدور مجوز کنسرت در زمان مدیریتش نیز توضیح داد: ما در این مدت با رعایت ضوابط قانونی چندین برابر مجوز صادر کردیم که این یک موفقیت برای دفتر موسیقی است. ما به جای اینکه برای صدور مجوز سخت‌گیری کنیم بیشتر با تأمل، نظارت می‌کنیم.

     ارجمند در پایان سخنانش از انتشار لیست استادان موسیقی که نیاز به مجوز برای اجرا ندارند، خبر داد و گفت: این لیست به زودی منتشر می‌شود و آثار استادان و هنرمندان فعال موسیقی نواحی دیگر در شوراهای تخصصی بررسی نمی‌شود تا شأن هنرمندان حفظ شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=51095
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *