×
×

باید دیگر چه اتفاقی رخ دهد تا لزوم آغاز به کار یک شبکه مجاز موسیقی در دستور کار قرار گیرد؟

  • کد نوشته: 27263
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۱۱ام دی ۱۳۹۱
  • ۱۱ دیدگاه
  • چند سالی است که موزیک ویدئوهای خوانندگان غیرمجاز داخلی در داخل کشور ضبط و تولید می‌شوند و این روند به تدریج وارد مرحله تازه‌ای شده است.

    باید دیگر چه اتفاقی رخ دهد تا لزوم آغاز به کار یک شبکه مجاز موسیقی در دستور کار قرار گیرد؟
  • موسیقی ایرانیان – علیرضا بهمیاری: چند سالی است که موزیک ویدئوهای خوانندگان غیرمجاز داخلی در داخل کشور ضبط و تولید می‌شوند و این روند به تدریج وارد مرحله تازه‌ای شده است.

    القای ناامیدی و انرژی منفی، کشف حجاب گسترده، رقص خانم‌های جوان، ترویج مصرف مشروبات الکلی و خیانت و مواردی از این قبیل، این روز‌ها به امری رایج و مرسوم در این کلیپ‌های تصویری بدل شده است و در مقابل خوانندگان قانونی و رسمی با محدودیت های عجیبی دست به گریبانند و شبکه ای موسیقایی جهت مقابله با این کلیپ های ضد خانواده که ارزش ها و عرف معمول و مرسوم در جامعه را مورد هدف قرار داده اند، موجود نیست.

    گفتنی است، این قبیل موزیک ویدئو‌ها به صورت پنهانی و زیر زمینی در داخل کشور ضبط می‌شوند و به صورت آشکار از شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان پخش می‌گردند.

    متاسفانه این دسته از خوانندگان و موزیک ویدئوسازان و همچنین شبه بازیگران و مدل‌هایی که در این کلیپ‌های مبتذل هنجار شکن حاضر می‌شوند، خود را ملزوم به رعایت هیچ چارچوبی نمی‌دانند و قوانین کشور را به راحتی زیر پا می‌گذارند و شگفت انگیز این است که همچنان بر قانون شکنی خود تاکید دارند و البته توسط شبکه‌های ماهواره‌ای و برخی تهیه کنندگان لس آنجلسی نیز مورد حمایت ویژه‌ای قرار می‌گیرند.

    اگر چه بعضا برخوردهایی قانونی با برخی از این موزیک ویدئوسازان متخلف صورت گرفته است ولی متاسفانه رسانه‌های فراگیر نسبت به چنین تخلفات آشکاری، سکوت پیشه کرده‌اند و تا به امروز نیز به آن نپرداخته‌اند.

    در حالی که اعتراض‌های گسترده به برخی فیلم‌های سینمایی مجوزدار ارشاد که به مرحله اکران رسیده‌اند، بعضا فضای رسانه‌ای را کاملا تحت الشعاع خود قرار می‌دهد، پرسش اصلی این است که آیا خطر این این گونه فیلم‌های مجاز و قانونی بیشتر است یا این موزیک ویدئوهای هنجار شکن که شبانه روز از شبکه‌های ماهواره‌ای با بیننده میلیونی پخش می‌شوند؟!

    به راستی مشخص نیست باید دیگر چه اتفاقی رخ دهد تا لزوم آغاز به کار یک شبکه مجاز موسیقی در دستور کار مدیران سیما قرار بگیرد.

    https://musiceiranian.ir/?p=27263
       
    برچسب ها کلیپ غیرمجاز

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *