×
×

اثری که با مشاوره استاد لطفی تولید شد

  • کد نوشته: 152636
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۲۵ام مرداد ۱۳۹۶
  • ۰
  • مراسم رونمایی آلبوم موسیقی «صبح وفا» سه شنبه ۲۴ مردادماه با حضور تعدادی از مخاطبان و اهالی موسیقی در خانه هنرمندان ایران برگزار شد. آلبوم موسیقی «صبح وفا» با هنرمندی گروه «برافشان» سه شنبه ۲۴ مردادماه با حضور تعدادی از هنرمندان از جمله سهیل محمودی، مزدا انصاری و فاضل جمشیدی در خانه هنرمندان ایران رونمایی […]

    اثری که با مشاوره استاد لطفی تولید شد
  • مراسم رونمایی آلبوم موسیقی «صبح وفا» سه شنبه ۲۴ مردادماه با حضور تعدادی از مخاطبان و اهالی موسیقی در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

    آلبوم موسیقی «صبح وفا» با هنرمندی گروه «برافشان» سه شنبه ۲۴ مردادماه با حضور تعدادی از هنرمندان از جمله سهیل محمودی، مزدا انصاری و فاضل جمشیدی در خانه هنرمندان ایران رونمایی شد.

    غلامرضا رضایی خواننده این آلبوم در ابتدا با اشاره به آشنایی خود با گروه «برافشان» گفت: من از سال ۹۳ با این گروه آشنا شدم و به جرات می توانم بگویم این گروه تا لحظه کنونی درگیر صورت نشده و همواره دنبال سیرت بوده است. به هر حال در شرایطی که هنر خریداری ندارد و بهای اندکی برایش پرداخت می شود، برافشانی ها هنر فروشی نکردند و بدون هیچ کمک و اسپانسری راه خود یعنی حفظ موسیقی کلاسیک و اصیل ایرانی را انتخاب کردند.

    این خواننده موسیقی ایرانی با اشاره به اینکه برای خواندن یک اثر، کیفیت در درجه اول قرار دارد، گفت: در این اثر دنبال طراحی نوعی آواز کمتر شنیده شده بودم. ضمن اینکه اشعاری از امیر خسرو دهلوی انتخاب شد که به لحاظ عروضی همنشینی سختی با آواز دارد و من در این زمینه با دوستان ادیبم مشورت های زیادی داشتم.

    هامان خلیلی، آهنگساز آلبوم «صبح وفا» نیز در این مراسم توضیح داد: آلبوم «صبح وفا» حاصل رفاقت و زحمت یک گروه است و می توان گفت برای انتشار این اثر خون دل خورده شده است.

    وی گفت: آثاری که معمولا از سوی گروه ما منتشر می شود، معمولا به گونه ای است که محتوای آن را قبلا در کنسرت هایمان اجرا کرده بودیم.

    این آهنگساز با اشاره به اینکه آلبوم «صبح وفا» در یک شرایط بد روحی ساخته، گفت: با مشورت استادم زنده یاد محمدرضا لطفی چارچوب های اولیه آلبوم شکل گرفت. همچنین در آن دوره صفحات موسیقی زیادی از موسیقی قدما را گوش می دادم و علاقه خاصی به آثار زنده یاد مشکاتیان و شهنازی پیدا کردم و در این اثر از فاصله «همایون» استفاده کردم که غلامرضا رضایی به عنوان خواننده اثر با زیرکی و رعایت متر آوازی ما را همراهی کرد.

    https://musiceiranian.ir/?p=152636
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *