×
×

ادامه بحث مجوز کنسرتها!

  • کد نوشته: 114621
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۳ام مرداد ۱۳۹۵
  • ۰
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه افتتاح نخستین گالری مجازی ایران به پرسش هایی درباره گنجینه موزه هنرهای معاصر، نظارت بر تئاتر و برداشتن منع قانوی درباره ماهواره پاسخ داد. علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر دوم مرداد ماه در حاشیه افتتاح نخستین گالری مجازی ایران درباره تفاهمنامه میان موزه هنرهای معاصر […]

    ادامه بحث مجوز کنسرتها!
  • ۲۰۶۷۷۱۸وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه افتتاح نخستین گالری مجازی ایران به پرسش هایی درباره گنجینه موزه هنرهای معاصر، نظارت بر تئاتر و برداشتن منع قانوی درباره ماهواره پاسخ داد.

    علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر دوم مرداد ماه در حاشیه افتتاح نخستین گالری مجازی ایران درباره تفاهمنامه میان موزه هنرهای معاصر و موزه های برلین و رم برای نمایش آثار گنجینه موزه و در پاسخ به خبرنگار مهر درباره اختصاص درآمد یک و نیم میلیون یورویی این رویداد به موزه هنرهای معاصر برای تجهیز امکانات موزه هنرهای معاصر تهران اینگونه گفت: ما دنبال این هستیم که راه قانونی برای این اتفاق را پیدا کنیم اما در شرایط فعلی موزه یک نهاد دولتی است و هر درآمدی که داشته باشد باید به خزانه دولت برگردد و درآمدش به موزه نمی رسد مگر اینکه در قانون بودجه مقرر شود که مثلا تا سقف ۱۰ میلیون یورو درآمد موزه به خود موزه برگشت داده شود که در حال حاضر چنین قانونی وجود ندارد.

    وی ادامه داد: آن زمان که بحث ملحق شدن موزه به بنیاد رودکی مطرح شد ما دنبال همین بودیم که راه قانونی برای استفاده موزه از درآمدهای خودش را پیدا کنیم اما چون سوءتفاهم هایی ایجاد شد جلوی آن را گرفتیم و الان دنبال راه های قانونی دیگری هستیم.

    وزیر ارشاد با استقبال از تفاهمنامه میان موزه هنرهای معاصر و موزه های برلین و رم توضیح داد: ما مخزن ذی قیمتی از آثار هنری داریم که دنیا باید آن را ببیند. مقامات آلمان و ایتالیا با اصرار پیش ما آمدند و خواستار این تفاهمنامه شدند. البته این اتفاق اید با یک بیمه درست و رعایت همه تمهیدات  رخ بدهد.

    نباید مردم را متخلف کنیم

    وی در بخش دیگری از سخنانش درباره اظهار نظرش درباره تغییر قانون استفاده از ماهواره نیز گفت: من نظر شخصی خودم را مطرح کردم. به هر حال نمی توانیم انکار کنیم که بخش قابل توجهی از مردم از ماهواره استفاده می کنند و طبق قانون ممنوعیت استفاده از ماهواره را داریم. در واقع ما داریم درصد زیادی از مردم را متخلف می کنیم. به نظرم لازم است این قانون را اصلاح کنیم تا مردم متخلف نشوند. به هر حال باید مثل پدیده های دیگر مثل ویدئو که به تدریج آنها را پذیرفتیم باید بپذیریم ماهواره هم نکات مثبت و نفی دارد و باید جوان ها را به سمت استفاده صحیح از آنها پیش ببریم.

    این عضو کابینه دولت یازدهم در پاسخ به پرسش دیگری درباره اظهارات حسین نوش آبادی، مشاور وزیر و سخنگوی وزارت ارشاد درباره بی اخلاقی در برخی تئاترها نیز گفت: ممکن است این اتفاق رخ بدهد. گرچه همه نمایشنامه ها به تصویب وزارت ارشاد می رسد اما تئاتر هنر زنده است و ممکن است اعضای گروه در زمان اجرا تغییراتی در آن بدهند. در روز هم صد تئاتر در تهران اجرا می شود. نمی شود هر روز روی صد اجرای زنده نظارت کرد اما با این وجود گزارش هایی به دست ما می رسد که به گروه ها تذکر می دهیم و اگر توجه نکردند در معدود موارد جلوی اجرا گرفته می شود.

    جنتی در مساله اختلاف با نیروی انتظامی درباره مصوبه اخیر دولت در زمینه نظارت بر کنسرت ها بیان کرد: بر اساس ابلاغیه دولت، صدور اجراهای صحنه ای بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و نیروی انتظامی می تواند اگر مشکلی از نظر انتظامی و ترافیکی پیش آمد وارد عمل می شود. در سال ١٣٣۶ آیین نامه ای را دولت در آن زمان تصویب و ابلاغ کرد که نظم تمامی برنامه های عروسی، جشن ها و کنسرت ها برعهده شهربانی است. در کنار آنها اجرای کنسرت ها هم آمده بود. ولی بعد از پیروزی انقلاب مجوز تمامی کنسرت ها و اجراهای صحنه ای برعهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است ولی نیروی انتظامی بر اساس همان آیین نامه گذشته، می گوید که اماکن باید از ما مجوز بگیرد.

    وزیر ارشاد ابراز امیدواری کرد که مسایل اخیر با همکاری و درک مشترک حل شود.

    وزارت ارشاد الکترونیکی می شود

    وی در بخش دیگری از صحبت هایش با بیان اینکه فضای مجازی نقش مهمی در مسایل فرهنگی دارد، گفت: در گذشته اگر در صدور فرهنگ فقط از کتاب و فیلم و … استفاده می شد امروز می توان از طریق فضای مجازی به صدور فرهنگ به صورت جهانی پرداخت. ما هم به سرعت به سمت الکترونیک کردن مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می رویم. وظیفه دیگری که قانون بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گذاشته قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات است که همه دستگاه ها و نهادها عموما موظف هستند تا در درگاه های اطلاعاتی خود آمار و اسناد مورد نیاز مردم را در اختیار آنها بگذارند.

    https://musiceiranian.ir/?p=114621
       
    برچسب ها علی جنتی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *