×
×

جشن امضای آلبوم «جایی برای همیشه» از گروه آلترناتیو «سه نقطه» برگزار شد:

  • کد نوشته: 114545
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۲ام مرداد ۱۳۹۵
  • ۰
  • عصر روز پنجشنبه ۳۱ تیرماه، گروه آلترناتیو «سه نقطه» اولین آلبوم خود را با عنوان «جایی برای همیشه» در مرکز موسیقی بتهون و با حضور تعدادی از هنرمندان رونمایی و منتشر کرد. کیان شمس، آهنگساز گروه «سه نقطه» درباره روند تولید این آلبوم گفت: «ما سال ٩٣ شروع به ضبط آلبوم «جایى براى همیشه» کردیم […]

    جشن امضای آلبوم «جایی برای همیشه» از گروه آلترناتیو «سه نقطه» برگزار شد:
  • ۳-Noghte-95-04-31-11111111111111عصر روز پنجشنبه ۳۱ تیرماه، گروه آلترناتیو «سه نقطه» اولین آلبوم خود را با عنوان «جایی برای همیشه» در مرکز موسیقی بتهون و با حضور تعدادی از هنرمندان رونمایی و منتشر کرد.

    کیان شمس، آهنگساز گروه «سه نقطه» درباره روند تولید این آلبوم گفت: «ما سال ٩٣ شروع به ضبط آلبوم «جایى براى همیشه» کردیم که در شاخه آلترناتیو راک قرار می‌گیرد. ما سعى کردیم از صداهاى جدید براى فضاسازى‌ها استفاده کنیم، سعى کرده‌ایم آوا‌ها و ملودى‌هاى غربى و شرقى را با صداهاى الکترونیک ادغام کنیم و از ملودى وکال‌هاى جدیدترى استفاده کنیم.»

    این روزها گروه‌های زیادی تحت عنوان راک فعالیت می‌کنند و برخلاف گذشته سیر صعودی در دریافت مجوز دارند. اما شمس معتقد است این آلبوم فضای متفاوتی دارد و تلاش کرده‌اند این تفاوت در فضای آلبوم کاملا محسوس باشد، برای همین می گوید: «نمی‌خواستیم راک کلیشه‌ای تولید کنیم. براى همین در قسمت‌هاى تک‌نوازى از صداهاى همیشگى استفاده نکردیم، در بعضى از آهنگ‌ها به فضاسازى، نسبت به وکال و تکنیک‌هاى نوازندگى  فردى ارجعیت دادیم و در واقع سعى کردیم احساس و هارمونى آهنگ را فداى به نمایش گذاشتن تکنیک‌ها و تک‌نوازى‌ها نکنیم. به اشعار و کلامى پرداختیم که شاید کمتر به آنها پرداخته شده است و سعى کردیم امضاى خودمان را داشته باشیم یا در واقع همه افراد سعى کردیم سبک خاص خود را داشته باشیم؛ چه خواننده و چه نوازنده‌ها ولى در عین حال به فکر ایجاد هارمونى در این میان باشیم. شاید همین دلیل باعث ایجاد یک فضاى منحصر به‌فرد شده باشد.»

    او درباره سبک آلترناتیو اینگونه توضیح داد: «آلترناتیو به معناى «جایگزین» است و آلترناتیو راک، شاخه‌اى از راک است که در دهه ٨٠ میلادى با تأثیر از punk rock شکل گرفت و در دهه ٩٠ کاملاً شناخته شد و جایگزین راک کلاسیکى شد که آن دوران در جامعه جریان داشت. این سبک که از موسیقیِ مستقل (indie music) بیرون اومده، توسط گروه‌هایى شکل گرفت که نمی‌خواستند با label معروف قرارداد ببندند و قصدشان تغییر در موسیقی راک بود که استفاده از صداهاى hardcore و گاهى استفاده از سازهاى مختلف از جمله سازهاى بادى از جمله  آن تغییرات هستند.»

    شمس با اشاره به اینکه هم اکنون مشغول ضبط دومین آلبوم گروه هستند، از کنسرت آینده گروه «سه نقطه» در فرهنگسرای نیاوران خبرداد و گفت: «این کنسرت قرار است ۲۹ شهریور در فرهنگسرای نیاوران برگزار شود. امیدوارم روزی برسد که موسیقی گروه ما، نه تنها توسط موسیقی بازها بلکه توسط مردم عادی هم شنیده شود.»

    آلبوم «جایی برای همیشه» شامل ۱۰ قطعه موسیقی با عناوینی چون «تو»، «دیوار»، «صورت‌های سرد»، «دور شو»، «جایی برای همیشه»، «همسایه من»، «جاذبه»، «پژواک» و «دوباره» است و کلام این آلبوم با فکر و رای  اعضای گروه به صورت خرد جمعی انتخاب شده است.

    گروه موسیقی راک  «سه‌نقطه» در سال ۱۳۹۱ با حضور کیان شمس و آرش رستمی بنیان نهاده شد و در سال ۱۳۹۲ با اضافه شدن هنرمندانی چون سروش اعتصامی، عطا تاسه و آریا ضمیری، پنجره جدیدی رو به آینده فعالیت‌های خود گشود. اعضای این گروه را آرش رستمی (خواننده)، کیان شمس (گیتار الکتریک)، سروش اعتصامی (گیتار الکتریک)، عطا تاسه (گیتارباس) و آریا ضمیری (درامز) تشکیل می‌دهند.

    https://musiceiranian.ir/?p=114545
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *