×
×

افتتاح آموزشگاه موسیقی «علی قمصری»

  • کد نوشته: 111514
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۱ام تیر ۱۳۹۵
  • ۵ دیدگاه
  • علی قمصری نوازنده و آهنگساز درباره تازه‌ترین فعالیت خود گفت: این روزها به چیزی که مورد نظر داشتم رسیدم و توانستم آموزشگاه موسیقی راه بیندازم. در این آموزشگاه تمامی اصول و سازهای موسیقایی تدریس می‌شود. وی افزود: در این آموزشگاه دروسی چون آهنگسازی، تار، سه‌تار، موسیقی کودک، آواز، نی، تمبک، دف، ویونسل، ویلن، گیتار پاپ […]

    افتتاح آموزشگاه موسیقی «علی قمصری»
  • ۱۳۴۱۴۳۷۴_۱۳۸۳۹۱۴۰۲۱۶۲۵۵۶۷_۲۱۰۶۰۸۳۲۰۱_n(1)علی قمصری نوازنده و آهنگساز درباره تازه‌ترین فعالیت خود گفت: این روزها به چیزی که مورد نظر داشتم رسیدم و توانستم آموزشگاه موسیقی راه بیندازم. در این آموزشگاه تمامی اصول و سازهای موسیقایی تدریس می‌شود.

    وی افزود: در این آموزشگاه دروسی چون آهنگسازی، تار، سه‌تار، موسیقی کودک، آواز، نی، تمبک، دف، ویونسل، ویلن، گیتار پاپ و فلامنکو، سلفژ تدریس وجود دارد. ضمن آنکه خودم هم به‌عنوان نوازنده تار و سه‌تار را در کنار آهنگسازی تدریس خواهم کرد.

    قمصری همچنین در ادامه صحبت‌هایش به همه‌گیر شدن موسیقی پاپ اشاره کرد و گفت: در همه جاى دنیا، موسیقى را به دو بخش آرت (هنرى یا جدى) و entertainment (سرگرم‌کننده یا پاپیولار)، تقسیم می‌کنند. در هر دو بخش هم موسیقى خوب و بهتر وجود دارد. همچنین در موسیقى، تقسیم‌بندی به music, muzak و elevator music هم وجود دارد. معیار این تقسیم‌بندی‌ها بیشتر بنیه و ریشه‌دار بودن است. این تقسیم‌بندی، تفاوت نقش کوارتت کرونوز و ریکى مارتین را با احترام به جایگاه و سلیقه‌شان مشخص می‌کند. کرونوز، حامى دولتى دارد چون موسیقی‌اش به گوش بخش کوچکى از جامعه می‌رسد و حامى ریکى مارتین، گیشه و اسپانسرهاى خصوصى هستند. تعادل به این شکل برقرار می‌شود.

    او ادامه داد: ما در ایران، به دلیل میل به بیشتر دیده شدن جامعه‌ موسیقى جدى و تلاششان براى امرار معاش، هنرمندانى با قابلیت ارائه‌ موسیقى هنرى داریم که با استفاده از درصد کوچکى از توانایی‌هایشان به موسیقى پاپ روى می‌آورند. از طرفى هنرمندان فعال در حوزه‌ پاپ را داریم که به دلیل میلشان به داشتن اعتبار هنرى بیشتر، در کنار جمعیت مخاطبى که دارند، از مغشوش بودن متر و معیار سنجش کیفى هنرى استفاده و براى خودشان اعتبار بیشترى طلب می‌کنند.

    این نوازنده افزود: حال اگر بخواهم دوستم را براى ادامه‌ فعالیتش در موسیقى اصیل تشویق کنم، در جواب این سؤالش چه بگویم: موسیقى اصیل باید براى بقا حمایت شود، این حمایت را که نداریم. باید حداقل توسط کامیونیتى خود هنرمندان فعال در موسیقی اصیل به چشم بیاید و دنبال شود. آیا یک هنرمند فعال در موسیقى اصیل وجود دارد که قبل از پیر شدن یا فوت، از طرف هنرمندان هم ژانر خودش تأیید و پیگیرى شود و پشت سرش به او ناسزا گفته نشود؟ متر و معیار سنجش موسیقى هنرى چیست؟ اگر نظر اساتید است، دقیقاً نظرشان در چه دوره‌ای از زندگی‌شان معیار است و اصولاً با توجه به گرایش‌های هنرى متضاد اساتید کدام‌یک معیار تلقى می‌شوند؟ اگر معیار کتاب است، کدام کتاب با تفسیر چه کسى؟

    این آهنگساز در پایان تأکید کرد: اگر هنر، مترادف با سلیقه است چه تفاوتى بین بتهوون و هنرمندى که از سر ذوق ساز دلربایى می‌نوازد وجود دارد و اگر همان سلیقه کافى است، اصولاً چه دلیلى می‌تواند، هنرمند را به تلاش براى یادگیرى بیشتر مشتاق کند؟

    این آموزشگاه به‌صورت آنلاین نیز ثبت نام انجام خواهد داد و علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت اطلاعت بیشتر با شماره ۴۴٢٩۶٨٨۴ تماس بگیرند یا به آدرس مرزداران، خ ایثار، ساختمان افرا، طبقه همکف مراجعه کنند.

    https://musiceiranian.ir/?p=111514
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *