×
×

جز و فیوژن جز در جشنواره موسیقی فجر

  • کد نوشته: 99897
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۲۵ام بهمن ۱۳۹۴
  • ۰
  • اجرای گروه موسیقی آرین کشیشی در ادامه‌ی اجراهای گروه‌های تلفیقی جشنواره‌ی موسیقی فجر در حالی روی صحنه رفت که او بخشی از پروژه‌ی خود را با نام «پروژه‌ی آرین کشیشی» در این برنامه اجرا کرد. به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، او در این اجرا قطعاتی جز و جز فیوژن اجرا کرد. اولین […]

    جز و فیوژن جز در جشنواره موسیقی فجر
  • fd2436c23111d947c615d80fa5115911_Sاجرای گروه موسیقی آرین کشیشی در ادامه‌ی اجراهای گروه‌های تلفیقی جشنواره‌ی موسیقی فجر در حالی روی صحنه رفت که او بخشی از پروژه‌ی خود را با نام «پروژه‌ی آرین کشیشی» در این برنامه اجرا کرد.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، او در این اجرا قطعاتی جز و جز فیوژن اجرا کرد. اولین قطعه‌ای که «کشیشی» و گروهش اجرا کردند، کاوری از یک گروه جز شناخته شده با نام spam boo limbo بود و بعد از آن قطعه‌ی «شیخانی» را به اجرا درآوردند که باز هم از ساخته‌های کشیشی بود. محوریت این قطعه با ساز پیانو بود؛ این قطعه حال و هوای موسیقی شرقی را داشت. قطعه‌ی دیگر که توسط این گروه اجرا شد؛ «جامه‌ی درویش» نام داشت که از ساخته‌های «حمزه یگانه» بود. کشیشی از حضور یگانه در گروهش تشکر کرد و به این نکته اشاره کرد که او موزیسین بزرگی است که در این گروه ساز می‌زند. در این قطعه همچنین تک‌نوازی ساکسیفون نیز رخ داد؛ اما قطعه‌ی بعدی این گروه «جدایی» بازهم از ساخته‌های کشیشی بود که در این قطعه خود آهنگساز به روال موزیسین‌های موسیقی مقامی با نوا آهنگ را زمزمه می‌کرد. او همچنین از هومن نامداری تشکر و به این نکته اشاره کرد که ساز زدن این نوازنده مثل اخلاقش است؛ همچنین از «رضا آذرنژاد» نوازنده‌ی ترومپت گروهش قدردانی کرد که با وجود اجرایش در ارکستر سمفونیک، حاضر به اجرا در این برنامه شده است.

    «تشویش» دیگر قطعه‌ی اجرایی توسط این گروه بود که چند ماه قبل منتشر شده بود؛ محوریت این اثر سازهای بادی‌ای چون ساکسیفون و ترومپت بود.

    از دیگر قطعاتی که در این اجرا نواخته شد، قطعه‌ای است که هنوز نامی برای آن انتخاب نشده است و کشیشی درباره‌ی آن توضیخ داد: «این قطعه را هر بار اجرا کردیم و هنوز نامی برای آن در نظر گرفته نشده است.» فضای این قطعه وهم‌آلود بود و سولوی پیانویی در آن نواخته شد.

    «آرین کشیشی» از مسوؤلان جشنواره که چنین فرصتی را ایجاد کرده‌اند، تشکر کرد و تاخیرهای روز اول را به این دلیل دانست که این اتفاق برای اولین بار است که رخ می‌دهد.

    در پایان برنامه نیز قطعه‌ Alaylughes بر اساس تمی از یکی از قطعات «کومیتاس» نواخته شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=99897
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *