×
×

انتشارات: موسسه ماهور

  • کد نوشته: 8422
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۲ام اسفند ۱۳۸۹
  • ۰
  • نام آلبوم: دیواخ نام خواننده: سعدالله نصیری (گروه ژوانا) آهنگساز: سعدالله نصیری انتشارات: موسسه ماهور تاریخ انتشار: اسفند ماه ۱۳۸۹ توضیحات: در “دیواخ” قطعاتی هم‌چون “سرسراوه کان”، “شانشین”، “میهره‌بان”، “دیواخ” و “کوچ”، “هنار”، “مجنون” و “سفر” با همراهی بالابان و سرنا: اسماعیل مردانی، دیلان و کمانچه: یدالله نصیری، تار و ویلنسل: ایوب ساعدی، دف٬ دایره […]

  • نام آلبوم: دیواخ
    نام خواننده: سعدالله نصیری (گروه ژوانا)
    آهنگساز: سعدالله نصیری
    انتشارات: موسسه ماهور

    تاریخ انتشار: اسفند ماه ۱۳۸۹

    توضیحات: در “دیواخ” قطعاتی هم‌چون “سرسراوه کان”، “شانشین”، “میهره‌بان”، “دیواخ” و “کوچ”، “هنار”، “مجنون” و “سفر” با همراهی بالابان و سرنا: اسماعیل مردانی، دیلان و کمانچه: یدالله نصیری، تار و ویلنسل: ایوب ساعدی، دف٬ دایره و دهل: مختار زندسلیمی، تمبک: پوریا بابا حاجیانی، شعر٬ دیوان و آواز: سعدالله نصیری نواخته می‌شود.
    قطعه اول این آلبوم بر اساس مقام قطار کردی ساخته شده است. قطعه دوم یکی از ساخته‌های جدید نصیری است که ریتم آن در “هه لپه رکی” رقص کردی به “شه لان” معروف است. قطعه سوم توصیف زیبایی‌های طبیعی سنندج است. در قطعه چهارم مفهوم درونی دیواخ به خوبی نمایان است. قطعه پنجم آهنگی جدید و ملایم که رنگ سازهای بالابان٬ دیلان و دیوان به خوبی در آن مشهود است. قطعه ششم یکی از مقام های قدیمی کردستان معروف به بالوره٬ لالایی زنان؛ و قطعه هفتم هم به صورت آواز و دو تصنیف در دو ریتم مجزا اجرا شده است.

    کاور آلبوم:


    https://musiceiranian.ir/?p=8422
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *