×
×

به خودم در موسیقی نمره صفر می دهم/خیلی‌ها از بیوگرافی من خبر ندارند

  • کد نوشته: 64854
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۱۷ام آذر ۱۳۹۳
  • ۳ دیدگاه
  • hot-topic-logoنشست خبری اولین کنسرت «غلامعلی کویتی‌پور» خواننده و مداح کشور، دوشنبه ۱۷ آذرماه در سالن کنفرانس تالار بزرگ وزارت کشور برگزار شد. گزارش مشروح این مراسم را در ادامه بخوانید.
    +از ۳ آلبوم گذشته خود اصلا راضی نیستم

    به خودم در موسیقی نمره صفر می دهم/خیلی‌ها از بیوگرافی من خبر ندارند
  • نشست کویتی پور

    نشست کویتی پور

    نشست خبری اولین کنسرت «غلامعلی کویتی‌پور» خواننده و مداح کشور، دوشنبه ۱۷ آذرماه در سالن کنفرانس تالار بزرگ وزارت کشور برگزار شد.

    غلامعلی کویتی‌پور در ابتدای این نشست خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر قطعات اجرا شده این کنسرت موسیقایی توضیح داد: ترجیح می‌دهم قطعات کنسرت برای مخاطبان و شما اهالی رسانه پنهان بماند چون دوست دارم به نوعی سورپرایز باشند. این در حالی است که بسیاری از اهالی موسیقی و نوازندگانی که من با آنها همکاری داشته‌ام نیز این قطعات را نشنیده‌اند. البته من خودم وقتی به کنسرتی می روم دوست دارم قطعات اجرا شده در برنامه برایم غیر منتظره باشد چراکه اعتقاد دارم قطعاتی که بدون معرفی در یک برنامه موسیقایی زنده به مخاطبان ارائه می شود، نمک خاص خود را دارد.

    خیلی‌ها از بیوگرافی من خبر ندارند

    وی درباره انگیزه های خود برای برگزاری اولین کنسرتش در تالار وزارت کشور بیان کرد: من پیش از انقلاب هم در گروه‌های پیشاهنگی فعالیت‌های موسیقایی زیادی داشتم اما سرنوشت و وقوع جنگ تحمیلی باعث شد که ما وارد فضای دیگری بشویم. چرا که آن سال ها در شهر من و فضایی که زندگی می کردم خبری از موسیقی و کار موسیقایی نبود به همین جهت ما بدون اینکه کاری با آلات موسیقی انجام دهیم دست به اجرای قطعات انقلابی و حماسی زدیم که بر اساس تجربه شخصی که داشتم سلایق را در نظر می گرفتم و ملودی هایی را انتخاب می کردم که بتواند تاثیرگذار باشد.

    این خواننده افزود: خوشبختانه به یاری خداوند کارهایی که در ماه‌های آغاز جنگ تحمیلی توسط من خوانده شد تاثیر خود را داشت البته بعد از جنگ هم خیلی دیر استارت زدم که بخواهم کار موسیقایی را انجام دهم. گرچه خیلی ها شاید از بیوگرافی من خبر ندارند که من قبل از جنگ به شدت کار موسیقایی انجام می دادم و آنچنان که خیلی ها می پندارند با موضوع موسیقی غریبه نیستم.

    در این کنسرت فقط یک قطعه عاشورایی داریم

    خواننده آلبوم های «غریبانه ۱ و ۲» در ادامه این نشست خبری بیان کرد: آنچه در این کنسرت برای مخاطبان اجرا می شوند، اجرای یک قطعه عاشورایی است. البته این نکته را باید بگویم که بسیاری از مردم چه در داخل و چه در خارج از کشور تصور می کنند من آنچه می‌خوانم فقط اجرای قطعه های عاشورایی است اما من معتقدم مردم عواطف دیگری هم دارند که می‌توان در قالب اجرای قطعات اجتماعی برای آنها کارهایی را اجرا کرد اگر چه همین آهنگ‌های اجتماعی هم بی ارتباط با فرهنگ معنوی عاشورا و مفاهیم انسانی نیست.

    وی تاکید کرد: تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد که شب پر خاطره‌ای را برای علاقه مندان موسیقی در این روزهای عزیز رقم بزنیم، این در حالی است که من از گذشته همواره اعتقاد داشته و دارم که همه سبک‌های موسیقی را باید شنید گرچه شاید بسیاری از این سبک های موسیقایی مورد پسند من هم نباشند اما این دلیل نمی شود آن‌ها را گوش ندهم. بنابراین آنچه مخاطب از کنسرت من می شنوند تلاشی برای اجرای متفاوت یک اثر موسیقایی برگرفته از تجربیات ۲ آلبوم غریبانه و خاموش در کنار تجربیات موسیقایی من خواهد بود.

    از ۳ آلبوم گذشته خود اصلا راضی نیستم

    نشست کویتی پور

    نشست کویتی پور

    کویتی‌پور در ادامه این نشست خبری با اشاره به تجربیاتی که در عرصه موسیقی داشته، تصریح کرد: بدون هیچ مبالغه ای می گویم که من از ۳ آلبومی که تاکنون به نامم منتشر شده به هیچ عنوان راضی نیستم و معتقدم هنوز به آنچه می‌خواستم در موسیقی به آن دست پیدا کنم تا ۳۰ درصد حاصل شده است. من هنوز به آن نگاهی که در موسیقی دارم، نرسیده‌ام به همین جهت کنسرتی را که برگزار می کنم به نوعی انرژی دست یابی به هدفم در موسیقی است.

    این هنرمند گفت: من با این کنسرت می خواهم ۳۷ سال گذشته خود را از ذهنم به نوعی پاک کنم زیرا در این مدت فضای این که بتوانم موسیقی را به صورت جدی کار کنم، نداشتم. چراکه همشهری‌های من همه درگیر جنگ و دفاع بودند. آنها در این روزگار سخت متلک های بسیاری را می شنیدند و همه به نوعی باعث شد که من هم به عنوان یک عضو کوچک از این کشور در کنار آنها حضور داشته باشم و تا اینجا نیز به کار خودم در این عرصه ادامه دهم. من معتقدم این گذشته بود که ما را نگه داشت و تا اینجای کار ما را هدایت کرد و امیدوارم حق مطلب را در این کنسرت ادا کرده باشم.

    عاشقانه به اصحاب رسانه احترام می گذارم

    این نوحه خوان در بخش دیگری از صحبتهای خود در پاسخ به سوالی مبنی بر دوری از رسانه ها بیان کرد: من عاشقانه به اصحاب رسانه احترام می گذارم و در همین جا اعلام می کنم اگر تا به امروز سهل انگاری پیرامون برخورد با این قشر زحمتکش جامعه صورت گرفته، صمیمانه از همگی آنها عذرخواهی می کنم زیرا معتقدم این عزیزان تاثیر بسیار زیادی در جریان فعالیتهای فرهنگی هنری کشور دارند.

    کویتی پور در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اجرای یک قطعه عاشورایی در ایام ماه‌های محرم و صفر که کنسرت‌ها تعطیل هستند، توضیح داد: من گفتم در این کنسرت فقط یک قطعه عاشورایی داریم اما این به دلیل بی توجهی ما به این ایام خاص و خوانش آثاری دیگر با مضامین غیر عاشورایی نیست. مطمئن باشید اگر تعدادی از قطعات ارتباط مستقیم با واقعه عاشورا ندارند اما قطعاتی هستند که مرتبط با حماسه و فرهنگ عاشورایی هستند چرا که اینها باورهای مردم هستند و ما در میان این باورها نفس کشیدیم. اگر چه در این کنسرت قطعه عاشقانه نیز داریم اما همین قطعه های عاشقانه هم مرتبط با پرودگار هستند.

    لطفا جلوی آشفته بازار موسیقی را بگیرید

    وی در این نشست خبری گفت: اگر من در این مدت از موسیقی دوره شده‌ام به معنای قهر نیست اما در حال حاضر موسیقی مانند آشفته بازاری است که واقعا شرایط را برای من سخت کرده است کما اینکه بعد از انتشار آلبوم «غریبانه ۲» هم که با حاشیه های زیادی روبه رو شد و من از انتشار آن بی اطلاع بودم، این سیستم اداری بود که چنین شرایط بدی را برایم فراهم کرد و باعث شد که صدای من در این آلبوم بدون اطلاع صاحب اثر حتی در صدا و سیما هم پخش شود. گرچه دیگر تمایلی نداریم که این داستان دوباره مطرح شود ولی چون این ملودی ها، قطعه هایی بودند که من در شب های عملیات خوانده بودم و به نوعی در ارتباط با خدا بود و به اشتباه در بازار موسیقی منتشر شد اما متاسفانه نحوه توزیع آن با شوخی شروع شد و جدی و تلخ تمام شد.

    کویتی‌پور تصریح کرد: جریانی که من به آن اشاره کردم حتی در رسانه ملی هم شنیده شد و من به این موضوع نیز اعتراض کردم و گفتم باید جلوی این آشفته بازار موسیقی گرفته شود. حالا هم دیگر نمی خواهم درباره آلبوم «غریبانه ۲» پرونده ای را باز کنم چرا که می خواهم گذشته را پاک کنم و به آینده نگاه کنم. گرچه این جریان بسیار زیاد برایم سنگین تمام شد اما دیگر کاری نمی توان کرد جز اینکه این ماجرا را فراموش کنم.

    به خودم در موسیقی نمره صفر می دهم

    نشست کویتی پور

    نشست کویتی پور

    این خواننده موسیقی حماسی با اشاره به فعالیتهای خود در عرصه موسیقی بیان کرد: من همواره چارچوبی برای خود دارم و تصور می کنم در همین چارچوب بدون هیچ اغراقی باید به خودم در موسیقی نمره صفر بدهم چرا که معتقدم بالا رفتن از پله ها در دنیای موسیقی با وجود نظر برخی ها، بسیار سخت تر از آن چیزی است که تصور می شود. من در این راه احساس سختی زیادی می کنم به همین جهت با اینکه واقعا ادعایی ندارم اما خیلی سخت ملودی های پیشنهادی را می پذیرم.

    وی درباره حضور خود در دوران دفاع مقدس به عنوان نوحه خوان و خواننده گفت: من قبل از هر چیز اینجا به احترام همه شهدای جنگ تحمیلی تمام قد می ایستم و می گویم که هر آنچه داریم از این ایثارگری هاست. خیلی ها به من این اتهام را زدند که جوانان با خوانندگی ما شور و هیجان می گرفتند و به جبهه می رفتند و شهید می شدند که من باید بگویم اولا حضور در خط مقدم جبهه نیازمند گذشتن از هفت خوان رستم بود، ضمن اینکه تاکید می کنم این غیور مردان آگاهانه بود که به جبهه رفتند و به درجه رفیع شهادت رسیدند. شاید خیلی ها فکر می کردند که ما صبح که از خواب بیدار می شدیم شروع به خواندن کرده و دائم جوانان را به جبهه اعزام می‌کردیم در حالیکه من باور دارم این عزیزان با آگاهی، معرفت و غیرت پا به این عرصه گذاشتند و از میهن خود دفاع کردند.

    از گذشته خودم پشیمان نیستم

    این مداح در بخش پایانی صحبت‌های خود تصریح کرد: شاید این روزها از آشفتگی سخن گفته‌ام اما با اعتقاد کامل می گویم که از گذشته خودم پشیمان نیستم. من عاشق مردم آبادان و خرمشهر هستم چرا که وجود آنها بود که باعث شد تا من در این مقام حضور داشته باشم. به خدا سوگند من خودم را خواننده ارزشی نمی دانم، من فقط یک ایرانی دورگه هستم که به آب و خاک این وطن عشق می ورزم و افتخار می‌کنم که یک خواننده ایرانی هستم که از میان مردم کشورش به این جایگاه رسیده است.

    بهنام صبوحی آهنگساز و رهبر ارکستر کنسرت غلامعلی کویتی‌پور نیز با ابراز خرسندی از حضور در این کنسرت موسیقایی گفت: سازبندی کنسرت به شیوه ای است که مبنای کار بر اساس سازهای موسیقی پاپ است که در کنار آنها از چند ساز ایرانی نیز بهره خواهیم گرفت. آنچه مد نظر ما در این کنسرت بوده استفاده از بهترین نوازنده‌های موسیقی پاپ بوده است گرچه با وقت کمی که برای برگزاری این برنامه داشتیم، کار برای من بسیار سخت شده اما با توجه به حضور نوازندگان حرفه ای تصور می کنم اجرای قابل قبولی را به مخاطبان ارائه خواهیم داد.

    توضیحات تهیه کننده درباره لغو کنسرت برج میلاد

    سراجی تهیه کننده کنسرت کویتی‌پور هم در این نشست توضیح داد: این کنسرت به نوعی گلچینی از آلبوم های «غریبانه ۱» و  «خاموش» خواهد بود. البته قطعات جدید دیگری هم در این کنسرت وجود دارند که مخاطبان موسیقی تاکنون آن‌ها را نشنیده اند.

    وی درباره لغو کنسرت کویتی پور در مرکز همایش های برج میلاد تصریح کرد: آقای کویتی پور حین برگزاری ویژه برنامه «خیمه ها و نجواها» در برج میلاد، در روزی که آقای رسول نجفیان و خانم الهام پاوه‌نژاد حضور داشتند، برنامه ای را نیز اجرا کرد و هیچ مشکلی هم با دوستان برج میلاد نداشت. بنابراین اینطور نباید قلمداد شود که وی خواهان برگزاری کنسرت در برج میلاد نیست اما باید بگویم علت اصلی لغو کنسرت کویتی‌پور در برج میلاد و موکول شدن آن به تاریخ دیگر در برج میلاد فقط و فقط مسائل ومشکلات فنی بود که باعث شد ما کنسرت را در مکان دیگری برگزار کنیم.

    این تهیه کننده درباره نحوه صدور مجوز اداره اماکن نیروی انتظامی گفت: طی روزهای آینده اخبار مختلفی را در رابطه با تاخیر صدور مجوزهای کنسرت پاپ توسط اداره اماکن عمومی می شنوم که برایم جالب توجه است. البته لازم است در اینجا به این نکته اشاره کنم که اداره اماکن برای صدور مجوز نهایت همکاری را با ما داشت که جا دارد در همین جا از مسئولان این نهاد تشکر کنم.

    غلام کویتی‌پور مداح قدیمی کشورمان پس از لغو برنامه کنسرت خود در برج میلاد، قرار است این برنامه را ۲۶ و ۲۷ آذرماه در سالن وزارت کشور برگزار می کند.

    https://musiceiranian.ir/?p=64854
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *