×
×

توسط آنسامبل موسیقی «Sound Ways»

  • کد نوشته: 63437
  • موسیقی ایرانیان
  • پنجشنبه, ۲۲ام آبان ۱۳۹۳
  • ۰
  • اثر جدید «مهدی حسینی» با عنوان «ایستا» در ۳۰ آبان ماه مصادف با بیست و یکم نوامبر ٢٠١۴ در فیلارمونیک شهر سن پترزبورگ روسیه توسط آنسامبل موسیقی «Sound Ways» اجرا خواهد شد.
    +اثر جدید حسینی بر اساس رویکرد نت شاهد در موسیقی ایرانی ست که برای سازهای کلارینت، پیانو، ویولن و ویلنسل تنظیم شده است

    توسط آنسامبل موسیقی «Sound Ways»
  • مهدی حسینی

    مهدی حسینی

    موسیقی ایرانیان – مینا یزدان: اثر جدید «مهدی حسینی» با عنوان «ایستا» در ۳۰ آبان ماه مصادف با بیست و یکم نوامبر ٢٠١۴ در فیلارمونیک شهر سن پترزبورگ روسیه توسط آنسامبل موسیقی «Sound Ways» اجرا خواهد شد.

    به گزارش خبرنگار موسیقی ایرانیان، ساختار قطعه «ایستا» (Inertia) بر اساس رویکرد نت شاهد در موسیقی ایرانی است که برای سازهای کلارینت، پیانو، ویولن و ویلنسل تنظیم شده است.

    مهدی حسینی تحصیلات آهنگساری خود را در مقطع دکترا در کنسرواتور ریمسکی کورساکوف سن پترزبورگ به پایان رسانده و بنیانگذار مرکز موسیقی معاصر شهر سن پیتزبورگ است. حسینی به عنوان آهنگساز و موزیکولوگ در هر دو رشته کماکان فعال بوده و تحقیقات وی بر روی موسیقی بومی ایران، بطور چشمگیری تأثیر بر روی آثارآهنگسازی‌اش داشته است.

    آثار مهدی حسینی در فستیوال‌های مختلفی در خارج از ایران به اجرا در آمده و گزیده‌ای از این آثار که بر اساس موسیقی محلی ایران ساخته شده در آلبوم «مونودیزم» از سوی انتشارات ارغنون به بازار موسیقی عرضه شده است، مونودیزم از این آهنگساز در جشن خانه موسیقی سال ۹۲ و در شاخه موسیقی کلاسیک نیز به عنوان آلبوم برگزیده سال انتخاب شده بود.

    https://musiceiranian.ir/?p=63437
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *