×
×

بیست و هشتمین نشست نقد نغمه برگزار می‌شود

  • کد نوشته: 45865
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۲ام دی ۱۳۹۲
  • ۰
  • بیست و هشتمین برنامه نقد نغمه که اختصاص به نقد و بررسی آلبوم موسیقی «مونودیزم» اثر مهدی حسینی آهنگساز ایرانی مقیم سن پطرزبورگ دارد، با حضور آهنگسازان و منتقدان برجسته کشورمان در فرهنگسرای اندیشه برگزار خواهد شد.

    بیست و هشتمین نشست نقد نغمه برگزار می‌شود
  • Naghmeeموسیقی ایرانیان: بیست و هشتمین برنامه نقد نغمه که اختصاص به نقد و بررسی آلبوم موسیقی «مونودیزم» اثر مهدی حسینی آهنگساز ایرانی مقیم سن پطرزبورگ دارد، با حضور آهنگسازان و منتقدان برجسته کشورمان در فرهنگسرای اندیشه برگزار خواهد شد.

    به گزارش خبرنگار موسیقی ایرانیان، در این نشست، نادر مشایخی آهنگساز، نظریه پرداز موسیقی و رهبر ارکستر سمفونیک سابق تهران و مهیار تفرشی پور آهنگساز، استاد دانشگاه هنر به نقد تازه ترین آلبوم حسینی می نشینند. همچنین در این نشست سروش ریاضی مدیر نشر ارغنون، ناشر اثر و سردبیر مجله گزارش موسیقی هم حضور پیدا می کند.

    این مجموعه به دلیل بهره گرفتن از درونمایه موسیقی فولکلور ایرانی در یک اثر ارکسترال از ابتدای انتشار خود تا کنون مورد توجه منتقدان موسیقی و مخاطبان موسیقی ارکسترال در ایران بوده است.

    «مونودیزم» شامل قطعاتی همچون «کنسرتو برای کوارتت زهی و ارکس‌تر مجلسی» براساس موسیقی تربت جام، «پِشت پا» براساس موسیقی کردستان، «تالشی هوا» براساس موسیقی تالش گیلان، «بلوچ» در سه قسمت براساس موسیقی سیستان و بلوچستان، و «سمفونی مونودی» در یک قسمت است.

    این آلبوم موسیقی، مهر سال گذشته در چهاردهمین جشنواره سالیانه خانه موسیقی موفق به کسب عنوان اول در بخش آثار ارکسترال ایرانی شد. البته این جایزه به طور مشترک به سید مهدی حسینی به خاطر آلبوم «مونودیزم» و سعید شریفیان برای آلبوم «به زمین و آفتاب» اهدا شد.

    علاقه مندان می توانند برای حضور در این نشست، روز پنج شنبه ۵ دی ساعت ۱۷:۳۰ به فرهنگسرای اندیشه به نشانی خیابان شریعتی، نرسیده به پل سید خندان، بوستان اندیشه، فرهنگسرای اندیشه مراجعه کنند.

    نشست «نقد نغمه» هر ماه از سوی مدیریت موسیقی معاونت هنری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در فرهنگسرای اندیشه برگزار می شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=45865
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *