×
×

با همراهی گروه موسیقی «کهن» به خوانندگی «مهدی امامی»

  • کد نوشته: 57741
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۱۳ام مرداد ۱۳۹۳
  • ۰
  • تور کنسرت گروه موسیقی «کهن»، به سرپرستی کامیار فانیان و با حضور «خلیفه آقمراد چاریف»، سرشناس ترین نوازنده دوتار و خواننده کشور ترکمنستان و خوانندگی مهدی امامی، از نیمه دوم مرداد ماه سال جاری، در شهرهای شمالی، تهران و اصفهان برگزار می گردد.
    +این کنسرت در دو بخش به اجرا در می آید

    با همراهی گروه موسیقی «کهن» به خوانندگی «مهدی امامی»
  •  تور کنسرت گروه موسیقی «کهن»

    تور کنسرت گروه موسیقی «کهن»

    موسیقی ایرانیان – حمیده موسوی: تور کنسرت گروه موسیقی «کهن»، به سرپرستی کامیار فانیان و با حضور «خلیفه آقمراد چاریف»، سرشناس ترین نوازنده دوتار و خواننده کشور ترکمنستان و خوانندگی مهدی امامی، از نیمه دوم مرداد ماه سال جاری، در شهرهای شمالی، تهران و اصفهان برگزار می گردد.

    کامیار فانیان، نوازنده دوتار شمال و جنوب خراسان، دوتار ترکمن، سه تار، تنبور و دیوان و از شاگردان زنده یاد «محمدرضا لطفی» که سرپرستی و آهنگسازی گروه موسیقی «کهن» را بر عهده دارد، با اشاره به موضوع فوق، در گفتگو با «خبرنگار موسیقی ایرانیان» عنوان کرد: «این تور از تاریخ ۱۵، ۱۶ و۱۷ مرداد ماه به ترتیب در شهرهای بندر ترکمن، کلاله و گنبد کاووس و در سالن های اداره ارشاد این شهرها، آغاز می گردد. پس از آن در ۲۰ و ۲۱ مرداد در هنرسرای خورشید اصفهان و سپس در ۲۳ و ۲۴ این ماه، در سالن ایرانِ فرهنگستانِ هنرِ تهران، ادامه خواهد داشت. خلیفه آقمراد چاریف از اساتید و پیشکسوتان دوتار نواز ترکمن که همنواز هنرمند فقید «سخی جبار» بزرگترین خواننده تاریخ ترکمن نیز می باشد، در این تور، نوازنده میهمان ما خواهد بود.»

    فانیان در خصوص جزئیات این کنسرت و بخش های مختلف آن ادامه داد: «این کنسرت در دو بخش به اجرا در می آید، بخش اول به تکنوازی خلیفه آقمراد و دو نوازی ایشان و بنده اختصاص دارد که در آن به موسیقی کهن ترکمنی و قطعاتی قدیمی از این اقلیم خواهیم پرداخت. این قطعات فولکلور بوده و تحدیداٌ به آهنگساز مشخصی اختصاص نداشته و در واقع می توان از آن ها به عنوان موسیقی خلق ترکمن یاد کرد. در بخش دوم به همراه گروه موسیقی «کهن» به آهنگسازی و سرپرستی بنده، قطعاتی را در فضایی از آواز دشتی و دستگاه ماهور به اجرا در می آوریم. فضای غالب بر این مجموعه به موسیقی نواحی شرق و غرب ایران اختصاص دارد.»

    کامیار فانیان اعضای گروه را به این شرح معرفی کرد: «به استثنای هنرمند میهمان، استاد بزرگ دوتار نواز، آقمراد چاریف، اعضای گروه کهن یعنی مهدی امامی (آواز)، جاوید ابراهیم پور (نی)، آرش سعیدیان (عود)، نبیل یوسُف شریداوی (دف)، سجاد منصوری (تنبک) و کامیار فانیان (سه تار و دوتار ترکمن) در این کنسرت به اجرا خواهند پرداخت.»

    https://musiceiranian.ir/?p=57741
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *