×
×

با آهنگسازی امیر شریفی و آواز مهدی امامی
«شرح این هجران» شنیدنی شد

  • کد نوشته: 431963
  • حمیده موسوی
  • دوشنبه, ۲۲ام شهریور ۱۴۰۰
  • ۰
  • آلبوم موسیقی «شرح این هجران» با آهنگسازی امیر شریفی و آواز مهدی امامی، توسط انتشارات ماهور منتشر شد.
    «شرح این هجران» شنیدنی شد
  • آلبوم موسیقی «شرح این هجران» با آهنگسازی امیر شریفی و آواز مهدی امامی، توسط انتشارات ماهور منتشر شد.

    به گزارش موسیقی ایرانیان، آلبوم موسیقی نقش اثری تازه از گروه نقش به سرپرستی و آهنگسازی امیر شریفی است که شریفی، تار، سه ­تار، رباب، مهدی امامی، خواننده، بندیر، دایره، هوشمند عبادی، نی. محمد عشقی، سنتور، المیرا مردانه، کمانچه، کمانچه آلتو، مرجان مهربان، قانون، سهیل اله دادیان، تمبک و آرش سعیدیان، عود در اجرای قطعات به هنرنمایی پرداخته اند.

    درباره‌ی این اثر، به قلم امیر شریفی می‌خوانیم: «شرح این هجران یک نوبتِ کاملِ موسیقیِ کلاسیک ایرانی است که اولین قدم ­های ساخت آن را در سال ۱۳۹۳ برای اجرا در سلسله برنامه ­های «  شب ساز ایرانی » برداشتم. یکسال پس از آن قطعاتی به مجموعه افزودم و در اردی­بهشت ماه سال ۱۳۹۴ به همراه گروه نقش این قطعات را در تالار رودکی به شکلِ سازی اجرا و پس از کنسرت، قطعات در استودیو ضبط شد. پس از گذشت دو سال با تکمیل قطعات و ساخت و پرداختِ آوازهای این مجموعه، در تیرماه ۱۳۹۶ شکل کامل شده ­ی این اثر در تالار رودکی به به روی صحنه رفت. سرانجام از پس وقفه ­ایی سه ساله که به دلیل تعدد فعالیت ­های گروه نقش اجتناب ناپذیر می ­نمود آوازهای این مجموعه در فاصله ­ی بین تابستان ۱۳۹۸ تا پائیز ۱۳۹۹ ضبط و سرانجام در زمستان ۱۳۹۹ کار آماده ­ی انتشار شد.

    اثر پیش ِ­رو به لحاظ ساختار فرمال، نظام ایقاعی و نظام مدال، بهره ­مند از امکاناتِ ساختِ قطعات در دو نظام موسیقی قدیم ایران و موسیقی دستگاهی است. از این منظر این اثر همچون آلبوم پیشینِ منتشر شده از گروه نقش با نام  در گیسوی او پیچید در پی احیاء امکانات موسیقی قدیم ایران و ایجاد پیوندی ظریف و عمیق و حساب شده­ از امکانات یاد شده با مبانی اجرایی و دستاوردهای موسیقی دستگاهی ایران است.»

    منبع: موسیقی ایرانیان
    https://musiceiranian.ir/?p=431963
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *