×
×

در نخستین جشنواره ملی عودنوازی قشم مطرح شد:
ارسلان کامکار: نوازندگان واقعی جوانان هستند، نه من!

  • کد نوشته: 438376
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۵ام دی ۱۴۰۲
  • ۰
  • نخستین جشنواره ملی عودنوازی قشم شامگاه دوشنبه (۴ دی‌ماه) در سالن همایش‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قشم آغاز به کار کرد.
    ارسلان کامکار: نوازندگان واقعی جوانان هستند، نه من!
  • اولین جشنواره ملی عودنوازی قشم با حضور اساتید موسیقی، هنرمندان، مسئولان و جمعی از علاقه‌مندان شامگاه گذشته در سالن همایش‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قشم آغاز به کار کرد.

    کامکار: امیدوارم این جشنواره فرصتی برای جبران عقب‌ماندگی‌ها در حوزه موسیقی باشد

    ارسلان کامکار (دبیر هنری اولین جشنواره ملی عودنوازی قشم) در مراسم افتتاحیه این جشنواره بیان کرد: موسیقی باید از درجه اهمیت بالاتری در میان مسئولان کشور برخوردار باشد. ابتدا برای پذیرش دبیری این جشنواره شک داشتم اما برای حمایت از این توجه به ساز عود که سال گذشته به نام ایران و سوریه ثبت جهانی شده، دبیری این جشنواره را پذیرفتم.

    ‌او ادامه داد: اکنون که در مراسم افتتاحیه هستم به این نتیجه رسیدم که قبول این مسئولیت کار درستی بود؛ زیرا افرادی را در جزیره قشم مشاهده کردم که مانند الماس هستند. جوانانی در این جزیره عود می‌نوازند که من سال‌ها باید تمرین کنم تا مانند آنها نوازندگی کنم؛ من فقط اسم دارم اما این جوانان‌اند که نوازنده واقعی هستند. شناخت اینجا و افرادی که در این جشنواره شرکت خواهند کرد سبب خوشحالی من در پذیرش این مسئولیت است.

    کامکار با بیان اینکه جوانانی که از مرکز دورند همیشه دغدغه درک توجه به اهمیت و ارزش هنر خود را دارند افزود: من هم در جوانی وقتی در سنندج بودم همین دغدغه را داشتم؛ بسیاری از جوانان علاقه‌مندند که در مناطق غیر از مراکز استان‌ها ‌هم مکانی برای آموزش موسیقی وجود داشته باشد تا با دعوت از اساتید موسیقی، دغدغه‌ها و مشکلات خود را مطرح کنند.

    وی تأکید کرد: امیدوارم این جشنواره فرصتی برای جبران عقب‌ماندگی‌ها در حوزه موسیقی باشد. جشنواره ملی عودنوازی باید ادامه یابد تا در سال‌های بعد شاهد برگزاری هرچه بهتر آن باشیم.

    این استاد پیشکسوت موسیقی افزود: بسیار دوست دارم تا جوانانی که به صورت تجربی می‌نوازند با تئوری موسیقی و مبانی آهنگسازی هم آشنا می‌شدند تا شاهد رشد بیشتری باشیم و موسیقی نواحی و دستگاهی ایران را به جهانیان معرفی کنند؛ نباید خود را محدود کرد. امیدوارم مسئولان به دغدغه‌های هنرمندان جوان توجه کنند و نسبت به نیازهای آنها پاسخ متناسب دهند.

    منبع: ایسنا
    https://musiceiranian.ir/?p=438376
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *