×
×

پیامی به جشنواره موسیقی جوان
سید مجتبی حسینی: نت به نت امید و انتظار را مشق می‌کنند

  • کد نوشته: 406287
  • حمیده موسوی
  • سه شنبه, ۲۹ام مهر ۱۳۹۹
  • ۰
  • معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان پیام داد.

    سید مجتبی حسینی: نت به نت امید و انتظار را مشق می‌کنند
  • سید مجتبی حسینی

    معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان پیام داد.

    به گزارش «موسیقی ایرانیان»، در پیام سیدمجتبی حسینی آمده است:

    «هوالجمیل

    جویای زندگی و مشتاق شکوفایی‌اند جوان چهره‌های موسیقی ایران‌زمین که در خطوط این روزگار
    ناخوش‌احوالِ ناشی از کرونا، نت به نت امید و انتظار را مشق می‌کنند و به آموختن نشسته‌اند تا گرد فراموشی را از میراث معظم موسیقی برخیزانند. تجسم این تصمیم می‌تواند «جشنواره‌ی موسیقی جوان» باشد که به اشتیاق و اراده‌ی جوانان مستعد، ارجمندی موسیقی دستگاهی، نواحی و کلاسیک را یادآور است و مصمم است که جایگاه و پایگاه این هنر کهن را قوام و دوام بخشد. تکریم میراث نامیرای دیروز به مدد بازآفرینی و تحول و نگاه معطوف به فردا با میل به روزآمدی هنر از مؤلفه‌های این جشنواره است که به روشنی مؤید حال و احوال آموزش موسیقی و تبلور بایدها و نبایدهای این عرصه است. با خود می‌اندیشم شاید سرنوشت این جشنواره با معرفی منتخبانی مستعد به قضاوت اساتید و تشویق و ترغیبی از جانب متولیان امر منتهی می‌شود اما این میدان چنان بزرگ است که بایسته است نهادهای دیگری در دشواری پیش روی، فرصت آفرین و نشاط‌بخش، به مراقبت و مؤانست و مهر، نوازنده‌یِ جوانان شریف موسیقی باشند و دل و جان بسپارند که هر قدمی که امروز برداریم در قلم فردائیان فراموش نخواهد شد.

    تالار رودکی اگر چه به اشتیاق این اتفاق را لحظه‌شماری می‌کرد اما به ناگریز و به دلتنگی روزهای دوری را تاب می‌آوریم و با آرزوی تندرستی اهالی جوان موسیقی و اساتید ارجمند، دورادور در آیینه‌ی شبکه‌های ارتباطی مخاطبِ هنرنمایی ارجمندان حاضر در این دوره از جشنواره خواهیم بود و به درود برای ایشان زمزمه می‌کنم:

    مرا هزار امید است و هر هزار تویی

    سیدمجتبی حسینی

    معاون امور هنری

    وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی»

    شایان ذکر است که داوری مرحلهٔ نهایی چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان به دبیری هومان اسعدی و با حمایت دفتر موسیقیِ معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط انجمن موسیقی ایران در حال برگزاری است.

    منبع: موسیقی ایرانیان
    https://musiceiranian.ir/?p=406287
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *