×
×

سید مجتبی حسینی: تلاش «هادی باجلان» به نقشی ماندگار در موسیقی تبدیل شد

  • کد نوشته: 428415
  • حمیده موسوی
  • سه شنبه, ۲۴ام فروردین ۱۴۰۰
  • ۰
  • معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی برای درگذشت هادی باجلان، هنرمندپیشکسوت عرصه موسیقی، آثار او را نقشی ماندگار در موسیقی توصیف کرد.
    سید مجتبی حسینی: تلاش «هادی باجلان» به نقشی ماندگار در موسیقی تبدیل شد
  • سید مجتبی حسینی

    معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی برای درگذشت هادی باجلان، هنرمند پیشکسوت عرصه موسیقی، آثار او را نقشی ماندگار در موسیقی توصیف کرد.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی موسیقی ایرانیان و به نقل از معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمجتبی حسینی به مناسبت درگذشت هادی باجلان پیامی منتشر و در قسمتی از این پیام نوشت: هادی باجلان از کودکی با موسیقی و ساز تنبک آشنا شد و موسیقی و تنبک نوازی را با علاقه و عشق دنبال کرد.

    از محضر استادان موسیقی هنر و اخلاق آموخت، به هنر با اخلاق باور داشت و سال ها موسیقی و اخلاق را به جوانان و نوجوانان آموزش داد.

    معاون هنری در ادامه این پیام نوشته است: زنده یاد باجلان با فعالیت های حرفه ای و سال ها آموزش مستمر موسیقی و تنبک نوازی در استان قزوین، نام نیک و نقشی ماندگار در هنر و موسیقی استان قزوین به یادگار گذاشت. درگذشت این هنرمند ارجمند را به خانواده گرامی اش و جامعه فرهنگ و هنر تسلیت می گویم و علو درجات را برای زنده یاد باجلان از خداوند متعال خواستارم.

    هادی باجلان (متولد ۱۳۳۰ در قزوین) فعالیت هنری خود در موسیقی سنتی ایرانی را از نوجوانی آغاز کرد. او اجراهای مختلفی در داخل و خارج از کشور داشت و تنبک ساز تخصصی اش بود. زنده‌یاد باجلان از اواخر دهه ۶۰ تا اواسط دهه ۸۰ در دانشگاه تهران به کار آموزش موسیقی به دانشجویان علاقه مند به این هنر اشتغال داشت. این هنرمند پیشکسوت یکشنبه (۲۲ فروردین) در سن هفتاد سالگی دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.

    منبع: موسیقی ایرانیان
    https://musiceiranian.ir/?p=428415
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *