×
×

راهیابی 19 هنرمند هم استانی به این رویداد
آئین نکوداشت و تقدیر از برگزیدگان چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان بوشهر برگزار شد

  • کد نوشته: 426738
  • حمیده موسوی
  • جمعه, ۱ام اسفند ۱۳۹۹
  • ۰
  • حق پرست: راه یابی ۱۹ هنرمند هم استانی به چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان بوشهر مایه افتخاری بزرگ و نشان از وجود استعدادهای فراوان….

    آئین نکوداشت و تقدیر از برگزیدگان چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان بوشهر برگزار شد
  • چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان

    رئیس انجمن موسیقی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: راه یابی ۱۹ هنرمند هم استانی به چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان بوشهر مایه افتخاری بزرگ و نشان از وجود استعدادهایی فراوان در عرصه موسیقی استان بوشهر است.

    به گزارش «موسیقی ایرانیان» و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، رئیس انجمن موسیقی استان بوشهر در این آئین نکوداشت و تقدیر از برگزیدگان چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان بوشهر ضمن تقدیر و تشکراز مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص حمایت و همراهی جهت برگزاری هرچه بهتر و با شکوه تر برگزار شدن این جشنواره بیان کرد: از عنایت و توجه ویژه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر به چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان بوشهر در تمامی مراحل برگزاری آن و همچنین از پشتبانی و همیاری همه جانبه محمد حسین زندویان معاون هنری و سینمایی این اداره کل و تمامی کارمندان تلاشگرد در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر کمال قدردانی و تشکر را دارم.

    حماسه حق پرست افزود: رمند هم استانی به جشنواره ملی موسیقی جوان، افتخاری بسیار ارزشمند و نشان از وجود استعدادهایی فراوان در عرصه موسیقی استان بوشهر است.

    وی افزود: انجمن موسیقی استان بوشهر در چندین نوبت قصد تجلیل از راه‎یافتگان بوشهری به جشنواره ملی موسیقی جوان را داشت که محدودیت‎‏‌های کرونایی مانع از انجام آن می‏‌شد.

    حق پرست ادامه داد: انجمن موسیقی این استان با رویکرد خود پذیرای همه سلیقه‎ ها در عرصه موسیقی است و از تمامی آنها برای پیشبرد و توسعه موسیقی این استان حمایت می‌کند.

    حق پرست تاکید کرد: این انجمن خانه اهل موسیقی است و هر کسی که ساز می‏‌نوازد و آواز می‏‌خواند باید انجمن موسیقی را به عنوان خانه خود بداند.
    رئیس انجمن موسیقی استان بوشهر گفت: در چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان با توجه به رایزنی‌های انجمن موسیقی استان بوشهر با دبیرخانه این رویداد، مقرر شد که برخی از سازهای مقاومی و بومی شامل دایره، بوق شاخی، ضرب و تمپو به سازهای بوشهر در این جشنواره اضافه شود که خوشبختانه این اتفاق افتاد و این خواسته صرفا به‌منظور افزودن حضور و امکان رقابتی بیشتر نوازندگان نوجوان و جوان بوشهری در این جشنواره بود.

    حماسه حق‌پرست در ادامه با تاکید بر اینکه شمار نوازنده راه‌یافته به بخش پایانی چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان در مقایسه با سال‌های گذشته با رشد چشمگیری همراه بود، افزود: با اعلام آرای هیات انتخاب این دوره، ۱۹ نوازنده نوجوان و جوان از استان بوشهر در بخش‌ها و ژانرهای مختلف موسیقی به بخش رقابتی این رویداد راه یافتند که در نهایت ۱۶ نفر از آن‌ها در این مرحله به عناوین برتر و شایسته تقدیر چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان دست یافتند که این افتخار بزرگی برای موسیقی بوشهر است. در نتیجه لازم بود که از این هنرمندان مستعد و توانمند در آیینی باشکوه به پاس هنر و افتخارآفرینی‌شان تجلیل به‌عمل آید.

    وی در ادامه با تاکید بر اینکه قطعا همین نوازندگان خردسال، نوجوان و جوان مستعد و علاقه‌مند به موسیقی هستند که آینده موسیقی بوشهر را خواهند ساخت، تصریح کرد: از این‌رو، ما در انجمن موسیقی استان بوشهر به سهم خود موظف هستیم که از این استعدادهای درخشان موسیقی در تمامی بخش‌ها و ژانرهای موسیقایی حمایت و پشتیبانی کنیم؛ چراکه با درک، شناخت و پرورش استعدادهای جوان در حوزه موسیقی می‌توان دریچه‌ای نو و امیدوارکننده بر روی موسیقی استان گشود.

    رئیس انجمن موسیقی استان بوشهر با اشاره به اهمیت جشنواره ملی موسیقی جوان در شناساندن استعدادهای جوان تاکید کرد: همان‌طور که از نام این جشنواره مشخص است، تمرکز آن بر شناخت، کشف و شناساندن استعدادهای جوان و بسترسازی مناسب برای پرورش و شکوفایی این استعدادها در نقاط مختلف کشور است. با توجه به اینکه ساختار و شاکله هیات داوری جشنواره ملی موسیقی جوان متشکل از بزرگان و اساتید برجسته موسیقی ایران در رشته‌های مختلف است، بی‌شک انتخاب و گزینش برگزیدگان این رویداد کاملا بر اساس فاکتورهای تخصصی، فنی و استاندارد موسیقایی صورت می‌گیرد، پس برگزیدگان جشنواره برای رسیدن به عناوین برتر راه بس دشواری را طی می‌کنند و در این مسیر تمام توان و دانش و تخصص خود را به نمایش می‌گذارند.
    حق‌پرست در پایان یادآور شد: امیدوارم که در آینده نه چندان دور شاهد حضور بیش از پیش این نوجوانان و جوانان در عرصه‌های مختلف ملی و بین‌المللی موسیقی باشیم و همواره در این هنر بدرخشند. جا دارد از انجمن موسیقی ایران و همچنین اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بابت برگزاری آیین تجلیل از برگزیدگان سیزدهمین و چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان تشک کنم. بی‌شک تجلیل و تشویق این استعدادهای نوجوان و جوان نقش زیادی در انگیزه‌بخشی این هنرمندان برای ادامه مسیرشان دارد.

    در پایان یادآوری می‌شود، چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان با دبیری هومان اسعدی و مشارکت استادان موسیقی کشور به همت انجمن موسیقی ایران و با حمایت دفتر موسیقی، معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

    گفتنی است در این آئین از علی حسین زاده به عنوان دارنده مقام سوم آواز دستگاهی، عرفان سعیدی و بردیا بهرام نژاد مقام دوم نی انبان، علیرضا بهرام پور مقام اول نی انبان و ایلیا بازیاری و ماهان فولادی رتبه نخست سه تار جشنواره ملی موسیقی جوان تجلیل شد.
    حسین عاشوری (آواز)، میلاد مقاتلی مطلق (عود)، مهدی بنیاد(نی انبان)، مبین مظلوم زاده(نی جفتی)، سیده یسنا هاشمی(نی انبان)، پارسان پالیزدان (ضرب و تمپو) ، حسین واجب فرد و آرمین نکیسا (تک نوازی دمام) نیز در این آیین به عنوان هنرمندان شایسته تقدیر در جشنواره ملی موسیقی جوان مورد تجلیل قرار گرفتند.

    سید حامد فاطمی، توفیق مقدم، یاسین شریفیان، سجاد ابراهیم زاده و ابوالفضل محمدی نژاد نیز به عنوان راه یافته به چهاردهمین دوره جشنواره ملی موسیقی جوان مورد تجلیل قرار گرفتند.

    جشنواره ملی موسیقی جوان هر ساله در سه بخش اصلی موسیقی دستگاهی ایران، موسیقی نواحی ایران و موسیقی کلاسیک و درسه گروه سنی برگزار می‌شود.

    منبع: موسیقی ایرانیان
    https://musiceiranian.ir/?p=426738
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *